[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Trouwkoets : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:18

Trouwkoets

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Trouwkoets

Berichtdoor Trouwkoets » 04 feb 2007, 09:48

Jongens en meisjes,

Tot nu toe stiekum als MB-loze hier en daar wat postings gedaan. Maar je voelt je toch een beetje te gast zonder 'the real thing'.
Maar daar is nu een eind aan gekomen. Gisteren uit het hoge Noorden (de boven Zwolle groep zat ff te slapen) een witte 230TE handbak gehaald. Tocht is probleemloos verlopen, maar in het donker zonder dashboardverlichting is best lastig.
Auto gaat als 2e auto van het gezin worden gebruikt. Reden om juist deze auto te kopen is de originele staat (auto is nog niet overgespoten), de roestvrije carrosserie en bodem (voor zoven ik kan zien) en de 2e zitbank voor de kids.
technisch moet er wel het e.e.a. gebeuren maar het is te overzien: voorste deel uitlaat vervangen, nieuwe gasveren achterklep, vloeistoffen vervangen e.d.
Ik zal de komende tijd meer van me laten horen en mogelijk wat kleine projecten beschrijven.

Arno, kan Leidschenveen ook worden geannexeerd door de Hofstadgroep?

Caspar

Bericht gewijzigd door: ijzerloo, op: 2007/02/04 09:00
Bijlagen
trouwkoets2.jpg
Trouwkoets

Antwoord:Trouwkoets

Berichtdoor MarceldB » 04 feb 2007, 10:24

Gefeliciteerd, Caspar! Ziet er op de foto heel mooi uit. Altijd handig zo'n derde bankje, de kids vinden het leuk om daar te zitten.
MarceldB

Berichtdoor John1965 » 04 feb 2007, 12:16

Hoi Casper,

Ik sluit me bij Marcel aan. Van harte gefeliciteerd met jullie aankoop en veel plezier ermee. Enne onze kinderen hebben ook al de 3e zitrij geclaimd ;-)

Keep us posted

Groeten

John

PS Waarom trouwens als topicnaam "trouwkoets"?

Bericht gewijzigd door: John1965, op: 2007/02/04 11:16
John1965

Berichtdoor Motormongool » 04 feb 2007, 16:35

Gefeliciteerd hoor Caspar, op de foto staat de auto er erg strak bij. Als klopt wat je over de auto schrijft heb je in ieder geval een verdomd knap exemplaar op de kop getikt ;)
Ik kan niet wachten iig. om je nieuwe aanwinst eens van dichtbij te aanschouwen.

Keep them rollin'!! B)

Haringstad(groep) groet U en zegt: "Mooi wit is niet lelijk :P"
Motormongool

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 04 feb 2007, 16:44

Hoi Casper,

Uit het hoge Noorden gehaald, schreef je! Waar precies uit het hoge Noorden??

Komt die van jou ook uit tussen 80/82? Zo te zien heeft ze ook 031 code wbt stoffering? Lijkt erg op die van mijn auto! Wat ik ook wel grappig vind is dat het er op lijkt dat die dakrailpootjes van jou ook zo "versleten" zijn, dwz chroom er van afgeschuurd! Ik had precies het zelfde en heb inmiddels via de sloop een setje prachtig verchroomde pootjes van een 280TE uit 87 (tsja toen pas op kenteken denk ik) weten te scoren! Deze komen er deze maand op. Mijn grill had ook dezelfde verschijnselen en ook hier heb ik inmiddels een pracht excemplaar voor gescoord!

Nou ziet er goed uit, die auto en zo'n bankje is wel mooi hoor!!!!!

Groeten B)
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor 250petrolgrun » 04 feb 2007, 16:51

250petrolgrun

Berichtdoor Trouwkoets » 04 feb 2007, 22:33

He Jongens,

De hele dag geen tijd gehad voor het forum, dus nu maar even iedereen beantwoorden.
Arno, bedankt voor het warme welkom en de geslaagde annexatie.
Marcel en John. Inderdaad, de kids zijn er niet weg te slaan. Vandaag al wel door een bezorgde mevrouw aangesproken: "Volgens mij mag dat niet". Het is indeaad niet de veiligste plek, zo in de achterbak. Ik moet er niet aan denken dat iemand achter je te laat remt. Aan de andere kant is het een uitkomst als de halve kleuteklas mee moet :-).
Arno, bedankt, ik laat me graag spotten!
John, gezegde uit de autohandel: "Met een witte blijf je zitten". Ik zou er nooit aan denken om bij een moderne auto een witte te kopen. NOOIT. Maar bij een T is dat zooo mooi. Maar een witte auto is en blijft een koets voor feesten en partijen. Vandaar de naam Trouwkoets.
Andre, je weet je bent van harte welkom.
Jochem, hij komt uit Stadskanaal. Eerst nog even langs geweest bij familie in Veelerveen, dus pas in het donker naar huis gereden. Nou, dan mis je die dashboardverlichting wel hoor! Wat een tocht, pfff.
Er schijnt ook vanacht bij ons om de hoek een evacuatie te zijn geweest i.v.m. een gaslek. Niets van gemerkt!
Kleur is 737 (classicwhite), stof idd 031. Knap dat je dat kan zien van een foto van 20 pixels! Baalde overigens wel over je opmerking van de matte voetjes. Ben ook direct gaan kijken, maar wat je ziet is het effect van de flits. Op het dak zie je ook zoiets, en de ringen op de zijkant zijn van de banden van 2 fietsen die ernaast staan.
Ik heb overigens ook geen tijd om aan triviale zaken zolas matte voetjes na te denken, want de auto heeft wel een paar klussen:
[*]Een lekke uitlaat. Omdat deze auto een nageleverde kat heeft (Duitsland) ben ik aan het uitzoeken of een standaard 'Auspuff' kan worden gebruikt of niet
[*]Deurvanger van de deur RA is versleten, waardoor de deur na geheel openen niet meer dicht wil. Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag (ik heb nog niet gezocht naar info over dit onderwerp)
[*]Dashboardverlichting. Geen enkel lampje doet het, zekering 1 is goed. Iemand een suggestie waar ik het dashboard open moet maken?
[*]Centrale deurvergrendeling doet het niet. Ik neem aan dat ik bij het oplossen hiervan linksvoor moet beginnen
Groet, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Govert » 04 feb 2007, 22:56

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 04 feb 2007, 23:25

Ha nieuw Hofstad(groep)lid,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 250, over de dashboard verlichting.
Ik heb bij de MB dealer in het forepark een nieuwe dimmer besteld a € 70,00 een hoop centen maar ik had de oude 2x uit elkaar gehaald en hij werkt niet.
En ik wil 'm persee origineel houden.
Dus dan maar investeren.

Morgen maandag 05-02-2007 kan ik 'm na 10:00 uur ophalen.

Kom je er niet uit of wil je kijken hoe het moet dan doen we het samen, en weet je gelijk hoe zo'n ding in elkaar steekt.

Ik hoor van je,

06 16 500 827 of arno.langendam@orange.nl

Leve de Koningin, Arno "ook" uit de Hofstad(groep)
250petrolgrun

Berichtdoor Trouwkoets » 04 feb 2007, 23:49

Thanks voor de opmerkingen over de dashboardverlichting. Eeven aan de dimmer gedraaid en voila, hij doet het weer. Voorlopig maar even van de dagteller afblijven, dimmerklus is iets als ik echt niet meer weet wat ik met mijn tijd moet doen :-)

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Trouwkoets » 04 feb 2007, 23:55

Nog een ander plaatje, geschoten in Scheveningen bij het eerste echte familie uitje met de koets

Caspar
Bijlagen
koets_ZwartePad.jpg
Trouwkoets

Berichtdoor JohndeWinger » 05 feb 2007, 00:12

Vanuit het Drentse Zuidwolde ook gefeliciteerd met je mooie koets Casper.
En ik zeg altijd: mooi wit is niet lelijk ;)

Gr John.
Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 05 feb 2007, 00:39

Hé Casper,

Ik heet niet voor niets Johannes de Zeiker(d) en als ik aan je foto kon zien dat je bekleding 031 code heeft, dan mag ik vast wel gedacht hebben dat je dakrailvoetjes, dezelfde voetschimmel had dan de mijne, toch? ;)

Ik dacht even dat het mischien een produktielijn foutje zou zijn omdat ik het vreemd vind dat die van mij zo zijn afgesleten. Ik vermoed dat vorige eigennaren iets te goed hebben gepoetst in de jaren, ha,ha!!

Ziet er schitterend uit en ja WIT bij een Benz daar is niets mis mee!!

Gr
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor Pietje » 05 feb 2007, 01:22

Hey caspar!
Welkom binnen de Hofstad(Groep)
Ook ik kan je wel helpen met je dimmer.
ik weet exact hoe je je klokkenhuis uit de auto kan halen. Mogelijk werk contactspray, mogelijk niet.
Het dimmertje is grotendeels van bakeliet opgebouwd, als dit verbrokkelt is er niet veel meer aan te doen.
Je kan de dimmer dan ook uitschakelen door de boel ff door te solderen.
De dimmer wordt nauwelijks gebruikt en zelfs in de felste stand is het licht niet erg heftig.
Op de sloop kan je mogelijk ook wel een dimmertje vinden. De W116, maar mogelijk ook de W126 heeft dezelfde dimmer.
Kost je beslist ff minder dan € 70.-

Mooie kar trouwens!

De Sous-adjunct Onderdirecteur en Penningmeester
van de Hofstad(Groep)
Pietje

Berichtdoor Motormongool » 05 feb 2007, 02:12

Motormongool

Berichtdoor Jasser » 06 feb 2007, 13:23

Eeven aan de dimmer gedraaid en voila, hij doet het weer. Voorlopig maar even van de dagteller afblijven, dimmerklus is iets als ik echt niet meer weet wat ik met mijn tijd moet doen

Als de dimmer het weer doet, waarom moet je er dan nog mee bezig. Normaal moet je de dagteller gewoon kunnen gebruiken, dat is alleen indrukken. Het draaien is alleen voor dimmen, en dat werkt nu dus blijkbaar.

In ieder geval veel succes met de auto, op de foto ziet hij er top uit.

Mvg

Michael uit Twente Tukkerland
Jasser

Berichtdoor Trouwkoets » 06 feb 2007, 13:33

Trouwkoets

Berichtdoor Trouwkoets » 06 feb 2007, 13:54

Trouwkoets

Berichtdoor Hans230CE » 06 feb 2007, 15:35

Hey Caspar,

Mooi voiture, een 15' kroonkurk zou het voor mij afmaken, maar wie ben ik???

En van de dashbordverlichting niet wakker liggen, gewoon eens goed inspuiten met contact spray een keer of wat aan/uit dimmen, als hij dan niet gaat, godverd..:blush: het zaakje dan demonteren en maken / of vernieuwen, alles weer monteren en dan iedere keer dat je in de wagen rijd, genieten, en niet alleen van die verlichting:P

GTZZ Hans

van ant zeetje
DE Belgengroep
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor MarceldB » 06 feb 2007, 15:54