Dag
ikkeweer, zelf heb ik een Diesel sedan met vanaf het begin om de paar honderd Km's een verstopt voorfilter.(waar jij het dus over hebt) Al bijna 15.000Km vervang ik dus regelmatig het filter, waarbij de hoeveelheid drap toeneemt naarmate ik de tank verder leeggereden heb... Vorige week m'n tank tot 1/4 leeggereden, en waarschijnlijk is er toen teveel troep in de brandstofleiding blijven zitten waardoor de motor bijna geen brandstof meer kreeg...
Gisteren bij Arie van Schie in Pijnacker de tank maar eens uitgebouwd.
Op het topic Fijne sleuteldag in Pijnacker te vinden, zie je enkele foto's.De tank kregen we niet open zodat we het filter in de tank zelf (daar zit ook nog een filter, ja:lol:) niet konden reinigen. De brandstofleiding heben we doorgeblazen en de tank hebben we een paar keer leeggegoten hopende dat er zo wat prut uit zou lopen. nu rijdt de auto voorlopig weer.
Ik heb gehoord dat als je het goed wil doen ze de tank doormidden lassen, de tank van binnen schoonmaken en behandelen waarna de tank weer wordt dichtgelast. Lijkt me vooral handig als er roest in de tank zit...
(zit er bij mij zeer waarschijnlijk niet in)
Waarschijnlijk is een andere tank wel veel eenvoudiger...
conclusie:
Regelmatig je voorfiltertje vervangen (doe ik intussen met m'n ogen dicht:whistle:) kan een langdurig verhaal worden...
Het helpt voorlopig als je de tank niet te ver leeg rijdt...
Ikzelf monteer altijd zo'n doorzichtig filtertje zodat ik goed zicht heb op de vervuiling, bij de originele van wit plastic gemaakte voorfiltertjes zie je niet hoe erg het filter vervuild is.
Tenslotte: monteer het filter wel op de juiste manier, dus niet omgekeerd.
SucksesB)
Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/03/11 23:19