Het is nu 24 nov 2024, 00:27
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Yost » 15 jul 2007, 18:36
Waar kan ik een lakstift in de kleur van mijn auto bestellen?
Alleen, is mijn huidige lak na 29 jaar nog wel kleur-echt? Als ik een kaladongroene lakstift koop, bestaat dan de kans dat deze donkerder is dan mijn huidige lak? Er zitten namelijk wat behandelde plekjes op in een kleur die net een beetje afwijkt (donkerder). Op duidelijk zichtbare plekken is dat niet zo fraai. Geen idee echter of de vorige eigenaar zijn lakstift op het oog gekocht heeft of dat het een officiele was en het dus door verbleken over de jaren komt.
Wat is de prijs trouwens?
En dank maar weer!
Ome Yoast
-
Yost
-
door Toontje » 15 jul 2007, 18:48
hoi hoi
ja kleurverschil zie je altijd wel na zoveel jaar
als je echt geen kleurverschil wil zien dan moet je bij een spuitbedrijf gaan en die kunnen de exacte kleur maken met een kleuren scan (soort apparaatje wat de kleur meet) maar dan zal die wel wat geld kosten .
je kan ook gewoon bij de halforts gaan en een stift halen kosten 4 euro of zo iets en goed opletten dat je de goede kleur nummer pakt .
je kan ook proberen als het je soort met de nieuwe stift een plekje doen als die dan donkerder is als je wilt.
pak een stuk katoenen doek met wat commandant(ik dacht 5 is een gele bus) doe even een plek onder de motor kap b.v poetsen dan komt er een beetje kleur van die lak op de doek weer een klein beetje commandant en dan het bijgetipte plekje poetsen wel wachten tot het net een beetje droog isanders poets je het weer weg .
groetjes toontje
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door AdriaanVogelzang » 21 jul 2007, 23:47
er zijn bedrijven die de kleur van de auto kunnen namaken, dan heb je dus geen kleurverschil, misschien is dit een optie? even een belronde doen zou ik zeggen, natuurlijk niet vergeten te vragen wat dit gaat kosten bij de betreffende bedrijven
groeten
adriaan
-
AdriaanVogelzang
-
door Yost » 13 aug 2007, 19:29
Heb trouwens een spuitbusje weten te bemachtigen met lak gebaseerd op de gescande kleur van mijn auto. Twintig euro, z'n geld meer dan waard. De lakhandelaar waarschuwde me dat hij de kleur nooit 100% kon krijgen met zo'n kleine hoeveelheid. Dat dat pas vanaf een liter lukt. Maar ik klaag niet, sowieso is de lak op elke plek op m'n wagen weer anders, al naar gelang de hoeveelheid zon hij heeft gezien.
Kan het iedereen aanraken.
http://www.spectrumverf.nl
-
Yost
-
door jacob2 » 29 aug 2007, 21:15
Gewoon bij de dealer besteld en totaal geen kleurverschil.
-
jacob2
-
door klaasyellow » 30 aug 2007, 19:25
heb voor mijn kanarie ook een lakstift bij de dealer gekocht, ik meen tegen de 7 euro, geen kleurverschil
-
klaasyellow
-
door mdeijkers » 14 sep 2007, 00:49
-
mdeijkers
-
door Janbenz » 14 sep 2007, 18:19
Bij de Benzdealer besteld. Geen kleurverschil.
Groeten,
Janbenz
-
Janbenz
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur