door Trouwkoets » 08 apr 2007, 23:07
Ad,
Bij mij zat er blauw spul op de schroefdraad, dat schijnt locktite te zijn. Normaal is na een kwart slag draaien de meeste spanning van de draad, en je een bout er rustig uitdraaien. Bij die gasveer moet je in een onhandig houding, boven je hoofd, 6 windingen lang keihard sjorren aan zo'n bout. Het is heel frustreren als het als die rondjes even zwaar blijft gaan, je denkt al snel dat je de schroefdraad aan het mollen bent.
Over die bout, stom geen foto's, maar dat lijkt inderdaad een dubbel zeskant te zijn als ik het me goed herinner. Mijn inbus paste in ieder geval goed, geen 1 keer uigegleden. Maar wel zorgen dat je elke keer de sleutel goed plaatst.
Bij het terugplaatsen overigens geen locktite meer toegepast, wordt ook niet over gesproken in de Werkplaats CD, en bout met 25 NM (zonder momentsletel is dat 'hard aantrekken' met een gewone onbussleutel) aangetrokken.
Volgens mij heeft kruipolie geen zin, krijg je alleen maar rare plekken op je hemel.
Ik zou investeren in een sleutel die perfect past, en waar je veel kracht mee kan zetten. Ratel is aan te bevelen. Kijk ook even naar de conditie van de boutkop.
Caspar