oef ff graven in geheugen wat op een vergiet lijkt maar kon wat vinden:pinch: heb wel eens een antie slipcurses gedaan en daar kregen we boek waar dat allemaal instaat boek heb ik niet hier maar sommige dingen weet ik nog wel .
bv in duitsland mag een band van 2 jaar niet meer verkocht worden een band mag ook niet ouder zijn als 10 jaar ongeacht de toestand(bij een grote kontrolle word daar naar gekeken bij een ongeval ook band moet ook geschikt zijn voor de snelheid die de wagen kan rijden enigste uitzondering daarop zijn winterbanden maar dan moet binnen in de wagen in het zicht een kaartje hangen met welke snelheid je mag rijden)
in nederland mag een band tot in dacht 5 jaar worden verkocht maar geld wel zelfde 10 jaar voor banden die niet gebruikt worden moeten gekondtioneerd opgeslagen worden.
staat in de band een keurmerk het dot nummer staat alles in waneer gemaakt e.d.
en wat betreft de remweg we hebben op die curses gereden met auto wie aan de ene kant nieuwe banden had en aan de andere kant oude wel beiden met goed profiel en het zelfde en de auto ging elke keer haaks.
terwijl de andere auto met 4 nieuwe banden wel recht bleef.
Verder het sprookje van de nieuwe banden altijd op het stuur ook niet zo
bij voor wiel aangedreven auto's zit het meeste gewicht op de voorwielen en achter bijna niets als je het gewicht per 4kante cm uitrekend wat er op de weg drukt is dat achter bijna niets .Dus bij veel water op de weg merk je het wel slaat je km aanwijzijng door bij aquplanning bij de achter wielen niet merk je het pas als de achterkant voorkant wil worden.
Bij onze oude dames met achterwiel aandrijving maakt het niet zo heel veel uit word je ook gewaarschuwd dan gaat de teller ook wel door gewicht voren is ook wel meer dan kan je beter de nieuwe op het stuur zetten.
Zo was een lang verhaal maar hoop dat het iets duidelijker is nu
Groetjes toontje
Ps ik heb ook geen dure maar wel goede en bij 3.5 mm gaan er toch altijd nieuwe onder kosten 75 eurie per stuk inc