Ik heb nog een berichtje van de RDW kunnen vinden in mijn mailbox.
Geachte heer Holewijn,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het is mogelijk om een historisch kenteken aan te vragen voor personenauto's met als 'datum eerste toelating' tussen 1 januari 1973 en 1 januari 1978. Deze datum vindt u op het deel 1 bij bijzonderheden.
De nieuwe serie bestaat uit de combinatie: 2 cijfers, de letters YA en twee cijfers.
Voor het verkrijgen van een historisch nummer, kunt u bij één van de hieronder genoemde partijen de aanvraag indienen.
De RDW.
Om een aanvraag te doen bij de RDW stuurt u een brief en het complete originele kentekenbewijs (deel 1, deel 2 en het Overschrijvingbewijs (voorheen het kopie deel 3), naar het volgende adres:
RDW
Unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA VEENDAM
De kosten zijn 33,25 euro (vanaf 1 januari 2004, 37,- euro). Dit bedrag kunt u overmaken op gironummer 3227597 t.n.v. de RDW in Veendam, o.v.v. het kentekennummer van uw auto en 'omwisseling naar historisch nummer'.
FEHAC (Federatie Historische Automobiel Clubs).
Hier kunt u een aanvraagformulier voor omwisseling aanvragen door 56,- euro over te maken op gironummer 1304483 ten name van de FEHAC in Bilthoven. Met dit formulier en alle delen van het kentekenbewijs vraagt u bij de RDW in Veendam de omwisseling aan. Het telefoonnummer van de FEHAC is: (0343) 43 73 03.
First Class Editions.
Telefoonnummer: (0183) 44 38 55, faxnummer: (0183) 44 29 66, e-mail:
firstca@worldonline.nl. De kosten voor omwisseling zijn afhankelijk van het soort nummerplaat dat men bestelt.
Het is in alle gevallen raadzaam om voor uzelf kopieën te maken van het originele kentekenbewijs en de stukken aangetekend op te sturen.
Heeft u een historisch kentekennummer aangevraagd en ontvangen, dan zult u ook aan uw verzekeringsmaatschappij het nieuwe nummer moeten doorgeven.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW