Hoi,
Ja, daar zijn de diesels prima voor geschikt.
Inderdaad is een beetje vlotte diesel wel prettig, maar het is maar wat je gewend bent. Ik reed in de 300TD de afgelopen anderhalf jaar 83000km en heb niets groots gehad.
Het enige wat ik heb vervangen zijn de motorrubbers, de startmotor en de reguliere zaken zoals filters en olie.
De startmotor was achteraf denk ik niet eens nodig geweest (raar geluidje is soms nog aanwezig).
Ik geloof in de tijd nog 2 lampjes kapot. Verder niets. Veel lease auto's zouden toch al wel een paar keer met 80000km naar de dealer terug hebben gemoeten omdat er weer enge lampjes gingen branden, er plastic dingen af zijn gebroken, of de auto in eens gaat stotteren als je de navigatie op engelstalig zet
Daarvoor reed ik in een USA 300TD, daarmee reed ik 65000km zonder grote problemen, alleen de v-snaar vervangen en de achterschokbrekers en de dynamo.
Daarvoor heb ik nog 30000km in een 230C gereden, daar ook nooit wat echt ergs mee gehad. De waterpomp is vervangen en ook een v-snaar. Bij deze komt nu wel een beetje roest kijken maar het valt mee.
Misschien heb ik wel geluk gehad met deze W123's, maar het zijn er dus drie dus toch niet echt toeval meer..
2 van deze W123's waren met zeer lage kilometerstanden bij aankoop, dat wel.
Echter de USA 300TD had bij aankoop al 380000km op de teller.
Natuurlijk hangt het wel af van het exemplaar, koop je er een voor veel kilometers dan kan je het beste zoveel mogelijk geld uitgeven bij de aanschaf om een bedrijfszeker exemplaar te kopen.
De auto's zijn ook prima vakantie wagens, dat kan Mercedennis ook wle be-amen denk ik.
De zit in de wagen is perfect, dat houd je dagen en dagen vol.
Verbruik van de 300TD's ligt gemiddeld zo tussen de 1 op 9 en 1 op 12 bij mij, afhankelijk van hoe hard je rijdt. 130km/h is zeer veel duurder dan 100km/h.
De 230C reed eigenlijk zo'n 1 op 7 a 1 op 8. De injectie is weer zuiniger.
W123 groet,
Jurgen<br><br>Bericht gewijzigd door: jurgen, op: 2007/06/12 00:13