Ja Ja mijn dames en heren, het kon natuurlijk niet uitblijven, ik bedoel een reactie van een Citroen liefhebber.
Nu ben ben ik niet in het bezit van een 2CV maar van een Traction Avant uit 1952, dat neemt niet weg dat ik een echte oude Eend met ronde koplampen ook wel kan warderen.
Kijk als je de foto,s van chraseenden bekijkt dan denk die komt nooit meer terug, maar een Eend sterft nooit er is geen auto ter wereld op de markt gebracht die zo populair en nog belangrijker betaalbaar was, en geen auto is zo makkelijk te verbouwen naar welke sportwagen of limo dan ook, denk aan de Burton, Lomax.
En als je b.v. naar de periode 1946 - 1955 kijkt en je vergelijkt dan gemakshalve een Mercedes 170K of 170D met een Traction Avant en je gaat beide auto's ontleden dan zul je als je gaat restaureren bij de Mercedes er ook een meubelmaker erbij moeten halen.
Dan sta je toch mooi te kijken met je CO² lasapparaat.
Dus ik weet niet wie er bij 123 club zo een auto heeft maar die adviseer om de gemeentelijke ongediertebestrijding er bij te halen om de meutel te bestrijden.
Ik weet ook wel dat Mercedes een inhaalslag ten opzichte van Franse automobielindustrie heeft gedaan en kwalitatief al jaren een voorsprong heeft.
Maar toen ik begon met autorijden kon ik alleen maar een Eend betalen ook al werd een VW Kever.
En voor Arno heb ik een gouden tip als die Frankrijk gaat vervoren, maak een tekst met daarop -IK HAAT CITROEN RIJDERS- maar dan wel in het Frans.
Ik denk dat die dan naar huis mag met een T shirt aan waarop de tekst gedrukt staat
Le voux de pedelant.
Kijk ik rijdt nu ook een Mercedes omdat ik het leuk vind voor mijn beurs, maar het had ook zomaar een CX Break kunnen zijn.
het is bijzonder spijtig dat ik geen Tractionfoto,s mag plaatsen op deze site, maar ik verzeker jullie dat ik het een fijne auto blijf vinden, zijn tijd ver vooruit al in 1934 een auto die voorwielaandrijving had en tot 1957 in produktie is geweest, en een slecht produkt had het nooit zoveel jaar gered.
En voor wat betreft de HY bus die mijn vriend Arno voor mij op deze site heeft geplaatst, deze bus kwam ik tegen met Hemelvaartdag in de buurt van Soison vijtig km van Reims.
Ik heb in het verleden ook weleens zon bus willen kopen en niet om friet te verkopen maar om er mee te gaan kamperen, en de enige reden dat ik hem niet gekocht was de roestpreventie kosten die je erbij moest kopen.
Maar verder wad die voor dit soort doeleinden ideaal, je kon hem goed isoleren er recht op in staan, languit in liggen en dat andere kon je re ook goed in doen, ja ook op op de camping.
Ad