Dag allemaal
Super dat jullie zo met mij mee denken.
Vandaag is het een trieste dag. Ik moest mijn W123 achter laten langs de weg na dat ik een backfire had gehad.
Dus Cornerstone: Ja
ik heb een backfire gehad.
Tonnie: Ik heb al geprobeerd om zonder filter te rijden maar het hielp niet. Probleem bleef.
Sjoerd bedankt voor het adresje: Ik denk dat ik er gebruik van ga maken.
Het ronde plaatje was helemaal krom. Die heb ik recht geslagen maar hij loopt nu alleen als ik gas vol in trap. Hij moest gesleept worden.
Het volgende heb ik al daarvoor gedaan: Bougies vervangen omdat ik dacht dat na dat deze heet zijn geweest, ze misschien niet meer goed werkten. Dit had geen resultaat. Het vermogen is nog steeds er laag.
Het blok wordt niet meer heet na dat ik de ontsteking met een stroboscoop heb afgesteld.
Volgens het boekje wordt het blok heet als de ontsteking te veel naar voren staat. Dat was dus het probleem nr 1.
Als ik het lijstje afwerk:
Geen lekke zuigerveren want de druk is goed ( 9- 10 bar)
Niet de ontsteking - afgesteld en bougie kabels vervanegen en geen stotterende motor.
Wel koude start problemen dus misschien veroorzaakt dit extra brandstof waardoor het mengesel te rijk is ???? backfire zou dan het gevolg zijn.
Ik probeer het nog met dat vloeitje; ben benieuwd. Bedankt Bob/ Arkel!
Wij komen er wel!
Wat kan ik nog afstellen om het mengsel juist te maken? En als ik dit nou eens doe voor alleen gas dan sla ik veel over denk ik... Is dit een idee?
Morgen ga ik er mee aan de slag.
Bedankt en groeten