door HH01 » 15 sep 2007, 20:54
Wiebren, ik heb net de spanner eruit gehad, op het eerste gezicht niets aan te zien, weer in elkaar gezet en teruggeplaatst. Nu eens gekeken hoe ver de stift eigenlijk naar voren kwam om de ketting op spanning te brengen en dat was maar 5 mm en de ketting stond dus niet genoeg op spanning.
Spanner weer verwijderd en handmatig een klik verder gezet, resultaat de ketting stond strakker. Kleppendeksel erop, auto op benzine gestart (verdamper moeten weghalen om de aircopomp opzij te kunnen leggen) motor starten, GEEN TIKKEN MEER, gelijk de voorste bout van de spanner gelost om te kijken of er oliedruk achter zit en dat was ook het geval want hij lekte gelijk.
Prognose tot zover; het binnenwerk van de spanner die iedere keer iets naar voor moet, en dan met het ringetje in de volgende nok moet vallen laat het afweten. Dus, de ketting wordt ''langer'' echter de spanner drukt niet in de volgende stand.
Morgenvroeg als het blok weer koud is maar gelijk proberen, ik hoop het gevonden te hebben en dat de tik eruit is. Als het zo is een nieuwe spanner erin
Ik hoop dat ik het gevonden heb, hou jullie op de hoogte
Hans from the Hang