[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
HELP! 200D start niet meer! (verstuiverprobleem?) : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:01

HELP! 200D start niet meer! (verstuiverprobleem?)

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:HELP! 200D start niet meer! (verstuiverprobleem

Berichtdoor Brijn » 06 okt 2007, 14:55

Ik vind het maar een vreemd verhaal Pieter. Normaal is kleppen stellen bij Diesels om de 20.000 km, en als je kalm gereden hebt hoef je meestal niets bij te stellen. Ik kan me niet voorstellen dat jouw klepspeling dus 10.000 km na het stellen weer "zo goed als nihil" zou zijn. Het opbouwen van oliedruk duurt inderdaad even, in het oliefilter zit geen terugslagklep, alle olie stroomt dus na afzetten het carter in, en dan duurt het even voor er weer druk is, vijf tot zeven seconden is niks abnormaals. En als je maart je prima compressiecijfers had dan zullen die na 10.000km nauwelijks minder zijn geworden.

Als ik een en ander zo lees, dan zou ik de grove basis van je motor niet langer als eerste verdenken, compressie, klepspeling, voorgloeien dat zal het best wel doen, dat moet allemaal erg versleten mishandeld of jarenlang zonder onderhoud zijn geweest voordat je motor daardoor stilvalt. Dan blijven lucht en brandstof over, in die hoek moet je het zoeken. Omdat hij nu ineens weer wel wil starten lijkt lucht me geen probleem, dus: brandstof is de hoofdverdachte. Pomp, filtertjes, viezigheid, heel misschien de verstuivers.

p.s. Gebruik liever geen oranje FRAMM olie- en brandstoffilters, die zijn van papier, MAHLE is beter. Als je FRAMM gebruikt, verwissel je oliefilter dan binnenkort eens, wellicht dat je drukopbouw dan weer wat vlotter gaat.

Suc6, Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto