Ik wilde dit topic nog even actueel maken.. Ik vond verschillende reacties toen ik dit topic voor het eerst las al wat vreemd, maar had toen nog niet geprobeerd of waar was wat ik toen al vermoedde.
Dat is namelijk wat Paul Snip al schrijft.. De bekrachtiging valt weg, maar de remwerking blijft volledig gelijk.
Ik heb naast de Mercedes ook nog een (classic) mini welke totaal geen rem-bekrachtiging heeft. Daarvan weet ik dat het pedaal KEI hard is, maar dat de remwerking prima is (komt ook netjes met 4 blokkerende wielen tot stilstand). Maar je moet wel flink trappen ja.. Dat is wel ff wennen.
Nu heb ik het dus ook in de Benz geprobeerd. Vaccuum afgesloten, en proberen.. En het viel me alles mee. Ik kwam weer op het idee doordat ik een auto tegenkwam welke gesleept werd.. Dan draait je motor niet, en heb je dus ook geen bekrachtiging..
Dus:
Trouwkoets schreef: Ik denk niet dat je zonder bekrachtiging nog aan de wettelijke minimum vertraging kan komen.
Gerespecteerd schreef: Inderdaad geloof me vrij; in theorie is het misschien mogelijk om ermee te remmen maar in de praktijk... Ik heb het daarstrax om aan 50km/u tot stilstand te komen. Je zal nog eerder het rempedaal afkraken dan dat je wielen blokkeren.
Uit ervaring kan ik dus inmiddels zeggen dat dit echt onzin is. En dat het nog goed te doen is ook. Ja ik kon zonder problemen wielen blokkeren, en NEE m'n rempedaal is niet afgebroken. En nogmaals, de benodigde kracht viel me alles mee. Maar dat komt misschien omdat ik denk dat ik in de mini zelfs nog meer kracht nodig heb.. Want het is wel FLINK trappen ja.. dat wel...
Maar al met al dus: Niets om je zorgen om te maken. Om Paul Snip nog maar eens een keer te citeren..