Na een jaar ermee rondgereden te hebben krijg ik stilaan genoeg van de paar kleine gebreken die mijn W123 heeft. Het is mijn droom om hem perfect te hebben, vandaar dat ik van jullie wat raad nodig heb om te zien of dat mogelijk zou zijn.
-De spatbordranden zijn achteraan aan de onderkant beiden weggeroest en dit is ooit op een verschrikkelijke manier hersteld: er is gewoon een beetje plamuur tegengewreven om het gaatje te dichten zonder nadien te schuren.
Ik veronderstel dat dit gewoon opnieuw kan gedaan worden met plamuur maar dan degelijk en de met de spatbordrand gereconstrueerd.
-De schuifdakbak is rot en lekt aldus en moet vervangen worden. Ik kan zelf wel aan een vervangexemplaar komen.
-De scharnierbak links voorraan krijg ik niet meer waterdicht. Een vorige eigenaar heeft deze proberen af te dichten met een enorm laag Tec7 of dergelijke die ik er onmogelijk nog uitkreeg. Zelf heb ik hem maanden lang terug dicht gekregen door hierboven een laag siliconen aan te brengen maar dat blijft natuurlijk niet lukken. De Tec7 zou moeten verwijderd worden en de bak zou professioneel gedicht moeten worden.
-Het stukje carosserie onder de voorbumper is deels zwartgespoten. Waarschijnlijk ooit gedaan om beginnende roest tegen te gaan maar natuurlijk ook geen zicht. Er zit een rot plekje in maar hij kan volgens mij best nog even mee. Zou dus moeten herspoten worden.
Dit alles kan ik helaas niet zelf doen.
Mijn vraag is nu waar ga ik hier het beste mee heen? Voor de schuifdakbak naar een garage en voor de rest naar een carossier? Voor alles naar een carossier? Zoek ik beter een carossier die ervaring heeft met scharnierbakken zodat hij achteraf toch niet blijkt te lekken?
Welk budget zou ik voor dit werk mogen rekenen volgens jullie?
Bedankt voor jullie tijd,
Nathan<br><br>Post edited by: Gerespecteerd, at: 2007/10/21 11:49