Ik ben sinds kort in het bezit van een 230CE W123 uit1981. Deze auto heeft voor anschaf 7 jaar stilgestaan. Omdat alles er nog heel goed uitzag en de prijs goed was hebben ik de auto aangeschaft. De motor sloeg goed aan en liep redelijk. Echter, de motor ging, na het nodige onderhoud en voorbereidingen, steeds slechter lopen met als gevolg dat hij nu nog maar op twee cilinders loopt. Na metingen bleek dat het "voorlopige" einde van de motor nabij is. Het vervelende van dit alles is dat we ontdekten dat er ook nog eens een verkeerde motor in zit. Er hoort een motor van 100KW 136 PK 4 cilinder met injectie in te zitten, maar er zit nu een motor in van een 230C van 80 KW 109 PK 4 cilinder met carburateur. Stom dat we daar niet eerder achter zijn gekomen.
Om de zoektocht naar een juiste en geschikte motor te overbruggen wil ik een 6 cilinder motor uit een 280 SLC uit 1981 met injectie inbouwen. Deze heb ik compleet liggen.
De vraag is nu of dit allemaal zomaar past en zo ja waar moet ik dan allemaal opletten?