Ja Jan, zoiets
Hier dan het verkorte reisverslag, het staat straks compleet in het engels op
http://300TD.org maar daar zal ik dan wel melding van maken hier, indien interesse.
=================================================
De hele trip was pas drie dagen geleden bedacht, dus stel op sprong moest er nog van alles gebeuren. Tot 1:00 uur bezig geweest bij Klasse Klassiek om de auto klaar te maken, onder andere heb ik de Unterfahrschutz eronder geplaatst.
Zodoende heb ik 's-nachts letterlijk alles erin gesmeten wat ik dacht nodig te hebben. Ik moest namelijk om 5 uur weer op en had nog niets ingepakt...
Klaar voor vertrek, 5:30u, op naar Engeland! In Bussum ontmoette ik mijn maat met wie ik naar London zou gaan, na het weekend rijdt hij weer terug en ga ik alleen verder.
En dan deze mooie km stand!
Ff tanken
Mooi plaatje.. Vanaf Calais gaan we met de boot over naar Dover.
Bij de grens werd ik er tussen uit gepikt, maar na de controle van de vriendelijke douanier kon ik door.
Toen begon het links rijden, dit viel me zwaar tegen, waarschijnlijk door de hektische week en de paar uur slaap en de trip van Almere naar Calais. Ik moest er telkens enorm bij nadenken en een keer ging het bijna mis.
De trip door London was VRESELIJK, er was geen doorkomen aan met de auto en we werden er knettergek van. In de avond kwamen we aan bij de vrienden uit London.
De eerste nacht in London slapen we bij vrienden van mijn maat, toevallig stond er nog een S123
'S-avonds in London
Na het weekendje London nemen we afscheid, zoals je ziet zwaait hij vriendelijk gedag. Nadat hij wegreed was ik alleen.
Ik ben zo snel mogelijk London uitgegaan, op weg naar New Forest.
Het uitzicht vanaf Devil's Dyke
Het mooie New Forest.
Tijdens een wandeling door New Forest.
Hompstjomptsjomp...
Tanken.
Na een prachtige rit vandaag ben ik New Forest weer uitgegaan. Ik Had in New Forest ergens overnacht en prima geslapen in de Saharagelber.
Onderweg naar Cornwall heb ik weer een plekje gezocht. Met zonsopgang stond ik op en kon ik een paar mooie plaatjes schieten.
Mooi uitzicht vanaf mijn 'kamer'
Het ochtendgloren.
Dit was mijn overnachtingsplek, heerlijk boven aan een heuvel gestaan. 's-ochtends was er een vroege vogel die mij gespot had en liep even langs met de hond. Hij zei vriendelijk goedemorgen, keek me eventjes aan en liep weer verder.
Kalenderkandidaat?
Nog een?
De 'badkamer'
Een typisch engels vissersplaatsje: Dartmouth
Eens even zien, waar ik vannacht moet slapen.
De o zo prachtige kust van Zuid Engeland, Cornwall
Veel rivieren stonden droog
Weer een slaapplaats gevonden voor de nacht. Over het algemeen ging het slaapplaats zoeken prima, mijn eigen potje koken en saafons lekker in de slaapzak kruipen met een extra zak erover heen voor de kou. De ZBO dozen zette ik gewoon naast de auto.
"Room with a view"
Bezoek aan Eden Project
http://edenproject.com
De Wee Man (bestaat alleen maar uit afval)
Havenstadje
De Saharagelber in haar element: op reis!
De kust van St Ives
In het Exmoor National Park in Devon besloot ik weer eens de leuke avontuurlijke routes te pakken.
Klein beekje oversteken. Hier kon ik ook weer de waterzakken meevullen, dit water filterde ik weer zodat ik drinkwater had.
Op de foto verlies je de diepte, maar dit was een heftig stukje. Ik moest hier naar beneden, 5 minuten terug, voor dit moment, was ik niet zo rustig...
Ergens midden in het bos kwam ik vast te zitten, dit kan je straks lezen op 300TD.org
De Tarred Steps, een hele oude brug uit ongeveer de 5e eeuw na Christus. Hoe zou het zijn om....
.... hier de rivier over te steken?
Dit was spannend
Een van de bospaadjes was erg stijl en het werd steeds moeilijker, onderweg verloor ik een wieldop die een mountainbiker die naar boven kwam lopen voor me mee nam, gelukkig dat ie hem vond!
Vissersplaatsje Saint Isaac
Je kan ook naast de brug het riviertje over
Het rivierwater filteren
Wales
Nogmaals Wales, dikke mist..
De foto's in lagere resolutie zijn te zien op:
http://picasaweb.google.com/blurgen/GB2007
Eigenlijk kost dit gigantisch veel tijd terwijl ik het verslag straks online heb staan, deze foto's waren even een indruk en de rest komt later op mijn site..
Dit geeft in elk geval een beetje een indruk.
W123 groet,
Jurgen<br><br>Post edited by: jurgen, at: 2007/11/12 08:48