Hallo,
Net lid geworden dus tijd me voor te stellen.
Ik ben Joop 38 jaar woon in nieuwegein bij Utrecht en heb twee weken terug een 77 W123 240D gekocht.
gelijk maar even een foto,
Ik moet eerlijk zeggen dat het op de foto heel wat lijkt maar deze 240 wordt een projectje van een minimaal een jaar. De kenners hebben gelijk gezien dat de kleur niet klopt. de auto heeft behoorlijk brandschade gehad en is als tijdelijk opknapwerk even met de hand geschilderd door de vorige eigenaar. het brandje is ontstaan onder het dashboard aan de pasagiers zijde. dus totale kabelboom weg en daar heeft de vorige eigenaar zich een beetje op verkeken denk ik. Hij is begonnen met een nieuw dashboard maar is er achter gekomen dat er toch meer onder zit als alleen de startknop en heeft hem te koop gezet.
Ik heb de auto kunnen kopen voor minder als de sloopprijs van de motor en automaat. En aangezien die bijde prima werkte en omdat het plaatwerk (op een klein plekje onder de bestuurdersdeur na) nog hard en roestvrij "lijkt" te zijn heb ik de gok maar genomen. en na een week kabelboompjes maken en het prutswerk van de vorige eigenaar opnieuw doen werkt bijna alles weer. Ik mis nog wel een hoop kleine dingetjes maar de Dame rijd na 4 nieuwe bandjes wel weer als nieuw, ook de apk was totaal geen probleem.
De komende tijd ga ik proberen de puzzel compleet te maken en dan tegen de zomer volgend jaar eens kijken of ik er weer een origineel kleurtje op kan krijgen.
Ik zal proberen regelmatig wat foto's te plaatsen van de vooruitgang.
Groeten,
Joop