Harmen wrote:
[quote]...Verder moet je me maar zien als een groentje met alle 'domme' vragen die er maar bij horen, toch?
in elk geval vind ik dat er zeer bruikbare antwoorden worden gegeven, waar ik zeker wat mee kan![/quote]
De vragen die je stelt zijn niet dom hoor, wij allemaal hebben ooit met die vragen geworsteld. Wat ik me alleen afvraag: Heb je wel eens in een W123 gereden? Vraag bijvoorbeeld aan leden bij je in de buurt of je eens een stukje met een W123 (mee) mag rijden, en probeer dan verschillende motoriseringen. Dus: maak een proefrit
Ik denk dat je dan al een heel stuk wijzer bent. Wat iemand anders bijvoorbeeld 'traag' vind, zal jij wellicht anders beoordelen.Is natuurlijk ook afhankelijk van wat je gewend bent en/of wat je verwachtingen zijn. Houdt er rekening mee dat er gewenning optreedt als je een auto voor het eerst rijdt. Een W123 is een oudere auto waar niet iedereen zomaar mee wegrijdt. Een auto die bijvoorbeeld geen strepentrekker is zou je later kunnen gaan waarderen vanwege de (gemoeds)rust die hij je verschaft als je er 1maal aan gewend bent. Zelf merk ik dat ik in een vlotte auto ook vlotter ga rijden. Maw. ik pas me aan aan het karakter van de auto. Er gaat als het ware 'een knop om'.
Vroeger reed ik voor m'n werk een 200D (W124) en privé een Renault 5 Turbo. Werkelijk een wereld van verschil, maar dat wende snel!
En neem je vriendin mee als die ook in de auto zal gaan rijden.
Suckses met je zoektocht
<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2007/11/13 11:41