Het is nu 27 nov 2024, 16:25
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Matsinger » 21 nov 2007, 11:16
Ik heb nu USA lampen erin zitten, zijn deze nu toegestaan bij APK keuring?
Thanks,
Rene
-
Matsinger
-
door Paul Snip » 21 nov 2007, 11:52
Nee.
Wat ze vaak doen is de buitenste lampen, dimlicht en grootlicht, vervangen door europese lampen. De USA omlijsting en eventueel het gele mistlicht blijft dan gewoon bestaan.
De echte USA Sealed-Beam lampen geven een lichtbeeld wat hier in Nederland totaal niet is toegestaan.
Ook moeten de stadslichtjes in de knipperlichten uitgeschakeld worden.
-
Paul Snip
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Matsinger » 21 nov 2007, 12:31
Hoi Paul bedankt voor je reactie, dus als ik het goed begrijp vervang je de USA Sealed bulbs met europese goede gekeurde sealde bulbs?
Waar kan je die dan kopen?
Helemaal ombopuwen naar europes units kan natuurlijk ook, maar is een stukkie prijziger en op zich is het ook wel leuk om de amerikaanse oorsprong te zien.
Thanks
rene
-
Matsinger
-
door Matsinger » 21 nov 2007, 14:45
Opgelost, zijn onder geen beding toegestaan! zojuist gebeld met het RDW, ik zal de unit anscih moeten veranderen naar europesche.
-
Matsinger
-
door Govert » 21 nov 2007, 15:31
Het probleem zit hem vooral in het koplampglas, dat Amerikaanse koplampglas zorgt voor een verkeerd lichtbeeld. Vervanging betreft dus de buitenste lamp, daar zet je een Europese in. Dat gebeurt in Amerika overigens ook wel eens.
Parkeerlichten in het knipperlicht kan je laten zitten als je het knipperlicht vervangt voor een wit knipperlicht. Parkeerlichten mogen namelijk alleen wit of geel uitstralen. Anders verhuizen naar de koplamp.
Alternatief is de hele koplampunit te veranderen naar Europees, maar dat zal wat duurder zijn.
Er wordt gekeurd op lichtbeeld en er moet officieel een E in een cirkel op het glas staan, dat betekent Europees goedgekeurd.
-
Govert
- Platinum Boarder
-
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Opmerkingen / andere wagens:
door Matsinger » 21 nov 2007, 15:33
waar kan je die europese glazen dan krijgen die in de usa unit passen?
-
Matsinger
-
door Paul Snip » 21 nov 2007, 19:24
Precies Govert, zo zat het bij mijn auto ook. Die lampen gaan gewone H4 lampen in. Ook zit er een stadslicht pitje in.
Ik heb mijn lampen aan een clublid verkocht. Heb er nu Europese vierkante lampen in. En die geven een stuk beter licht.
-
Paul Snip
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1975
door Mr.W123 » 21 nov 2007, 19:44
Rene
-