[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Nut van anti-roest behandeling ? : Carrosserie & Exterieur - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 22:25

Nut van anti-roest behandeling ?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor Semrick » 15 feb 2007, 18:56

En hier het eenvoudige gereedschap (exl. compressor) dat je ervoor nodig hebt.
Ivm tijdgebrek kon ik maar 1 pannetje in de dorpel spuiten. Dat ging op zich prima. Ook het resultaat zag er uitstekend uit. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat dit goed werkt tegen roest en zal binnenkort alle holle ruimte's gaan voorzien van een dikke laag vet. Iemand moet het tenslotte als 1e een keer uitproberen.

De deuren doe ik gewoon met ML. Het vet is nagenoeg reukloos maar ik wil toch een frietlucht in het interieur voorkomen.
Als enige nadeel zie ik dat we nu heel veel friet moeten gaan eten om aan voldoende vet te komen:ohmy: :blink: :laugh:

Het vet is overigens gebruikt (gefiltert) vet van een duurdere kwaliteit. Ik mag geen reclame maken maar het is "Diamant plus". :P

Helaas is het lastig om de binnenkant van de dorpel de fotograveren maar ik zal bij de volgende antiroestbehandeling toch proberen nog wat plaatjes te schieten.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van de voortgang en de eventuele nadelen.

Groeten,

Eric (Rijnstadgroep)

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 15 feb 2007, 18:58

klopt ik heb geëxpirimenteerd met frituurvet en lijnolie, lijnolie is vreselijk dun en frituurvet (wel ossewit gebruiken), stolt, je krijgt op deze manier een dikkere laag bij afkoeling. gooi je er ook nog zuivere bijenwas bij door (met hoeveelheden expirimenteren.... dan krijg je een vloeistof die als het is afgekoeld, niet helemaal hard is en zacht blijft maar zelfs bestendig tegen de hogedrukspuit. het blijft vettig en dus roest dat nooit weer daaronder. ideaal voor wielkastranden


adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor driesen » 15 feb 2007, 20:45

Er is heel veel geschreven over antiroestbehandelingen door de jaren heen.
Als een van de beste komt inderdaad de Sanders behandeling er uit maar die is vrij duur.
Het probleem met andere vetten is dat ze geen z.g kruipwerking hebben en dat het vet verhard en barstjes gaat vertonen. En net in die barstjes gaat vocht zitten.
Ik zou daar niet mee experimenteren.
Ik heb het zelf gedaan met een eenvoudige compresser en een speciale dunne kunststof leiding.
Ik heb het spul gekocht bij Rhiwa nieuwerkerk a/d/ Ijssel (zie andere topic nog steeds lekkage of zo).
Zij hebben Rhitex ML175, dit is na Sanders het beste verkrijgbare spul en beslist zelf te verwerken.
Zelf je deurbekelding er af halen en wat demaontage werzaamheden en een aantal liters in de deuren en balken spuiten. Het bespaart je een hoop geld en je weet wat je gedaan hebt.
groetjes,
Harry Driesen
driesen
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor driesen » 15 feb 2007, 20:52

afbeelding

driesen
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 16 feb 2007, 00:38

naar ik meen zijn de meeste antiroestmiddelen op basis van lijnolie. lijnolie heeft een zeer hoge capolaire werking. dit wil zeggen dat als je het iets verwarmt, het kruipt als geen ander. bovendien lost het ouder tectyl lagen enigzinds op, waardoor evt ontstane scheurtjes in oude tectyl weer dichtvloeien. tevens kruipt lijnlolie echt "in" de evt aanwezige roest. ook op plaatsen die je met het blote oog niet ziet. op deze manier roest het iig niet verder zolang het hele spul goed vettig blijft. bovendien wordt lijnolie al decennia lang in de scheepsbouw gebruikt, neem maar van mij aan dat schepen op zee willen roesten als geen ander. mij lijkt dat die scheepsjongens wel weten wat ze doen.

zelf heb ik frituurvet in een mengel met lijnolie en bijenwas (geen stearine gebruiken of parrafine) omdat deze vetten weer smelten bij warm weer en zo weer opnieuw gaan vloeien. maar niet geheel wegsijpelen. de lijnolie + bijenwas + frituurvet zit nu bijna een jaar in mijn achterste wielkastranden

onder het ontstane taaiere laagje (ik heb hiervoor gekookte lijnolie gebuikt hiervan droogt het bovenste laagje iets) is het nog steeds zacht, krab je het laagje open dan krijg je weer een dikke vette brij.

op een paar plekjes die reeds een beetje roestig waren zoals de achteras, is de roest niet verder gegaan na goede behandeling.

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor henklith » 16 feb 2007, 01:02

Hi Adriaan, als ik dat zo lees van die lijnolie, dan lijken die eigeschappen veel op Fuid Film (FF maar even kort).
Dit is Amerikaans spul op basis van schaapsvetten, Ja hoe komen ze erop :laugh:
Het word ook in de scheepvaart gebruikt. en heeft geweldige kruipeigenschappen, het wordt nooit hard, wel wat minder vloeibaar bij lagere temperaturen.
Je moest dat spul tot vvo kort in Duitsland kopen, maar nu is er ook eindelijk in Nederland een vertegenwoordiger.
Ik heb dit spul al gebruikt in de kokerbalken van mij w111, W115 (2 stuks) en nu in de W123.
Het reactiveert bijvoorbeeld in wielkasten oudere teer of bituum lagen, dat kan zo lekker gaan schilveren, en nutteloos worden.
Een beetje FF er op, en in laten trekken (neem de tijd)
en je kan met de kwast alles weer opnieuw uitsmeren.
FF is te koop in canisters van 3 liter, of in handige puitbussen.
Vooral in spuitbussen kan je het prima in de kokerbalken spuiten rubber dopje er af en je komt al gouw een 40 cm ver met de straal.
Het heeft een nadeel, het stinkt als de hel:evil:
En het is niet spot goedkoopeen spuitbis 400cc ca 9 euro, maar wel practish natuurlijk.
Bezoek de site van FF. http://www.fluidfilm.nl
Groet, Henk Lith.<br><br>Bericht gewijzigd door: henklith, op: 2007/02/16 00:03
henklith
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor MarceldB » 16 feb 2007, 01:04

Mijn 280TE is duidelijk behandeld met een soort wasachtig spul, dan enigzins flexibel blijft. Resultaat is een roestarme auto. Ook de onderkant van de deuren zijn nog prima. Helaas is onder de accubak wel ws. wat vocht onder de tectyllaag gekomen, maar dat is dan ook de enige plek. En achter de linkerkoplamp, vanwege slecht kitwerk na ws. schadeherstel.
MarceldB
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 21 feb 2007, 01:42

ik stond vanmiddag even onder de auto, hij stond op de brug... en ik wilde het even zeker weten.. de achterkant van mijn wielkast was aan de binnenkant niet helemaal mee jofel. ik voelde even over de plek en die was zacht vanwege de lijnolie met was en met ossewit. aangezien ik een pannetje vers mengsel had staan op een petroleumstel naast me, moest ik de schade na een jaar even opnemen... ik heb alle was weggehaald, de roest die aanwezig was was lekker vet en was niet verder gegaan. ik heb er meteen een nieuwe dosis op aangebracht.
ik wil mezelf hier niet verkopen ik ben ook maar iemand die met wat ideeen hier en daar aan de slag is gegaan, de zaken heeft gecombineerd.

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:1e pan frituurvet zit er in (roestbescherming)

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 21 feb 2007, 01:42

ik stond vanmiddag even onder de auto, hij stond op de brug... en ik wilde het even zeker weten.. de achterkant van mijn wielkast was aan de binnenkant niet helemaal mee jofel. ik voelde even over de plek en die was zacht vanwege de lijnolie met was en met ossewit. aangezien ik een pannetje vers mengsel had staan op een petroleumstel naast me, moest ik de schade na een jaar even opnemen... ik heb alle was weggehaald, de roest die aanwezig was was lekker vet en was niet verder gegaan. ik heb er meteen een nieuwe dosis op aangebracht.
ik wil mezelf hier niet verkopen ik ben ook maar iemand die met wat ideeen hier en daar aan de slag is gegaan, de zaken heeft gecombineerd.

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Maus » 17 maart 2007, 23:49

Hallo Gerrit,

Wist niet dat je in Haaksbergen een endoscopie kon laten uitvoeren.
Kun je ons het adres geven zodat ze onze 230E ook eens aan een inwendig onderzoek kunnen onderwerpen?
Alvast bedankt.

Jan
Maus
 


Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor MarceldB » 18 maart 2007, 00:29

MarceldB
 


Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Lode » 18 maart 2007, 00:51

Hallo Marcel..
Ik lees dat je dit schrijft : "Van Egmond raadt het gebruik van kit ook nadrukkelijk af.".
Maar hoe moet je deukjes en/of gaten dan bewerken? Heeft Van Egmond daar ook een antwoord op? Ik ben erg benieuwd omdat mijn tankklepje rond de plamuurplek al weer heel lichte roestsporen vertoont. Ik ken de techniek van loden maar dat is voor een amateur bijna niet te doen (zelfs met mijn naam :whistle: ).
Groet, LOde

Lode
 


Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Bemerbenz » 18 maart 2007, 14:04

Bemerbenz
 


Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor MarceldB » 18 maart 2007, 17:00

MarceldB
 


Re:Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Harmen » 24 nov 2007, 15:55

Hoi iedereen!!!

ik ben gisteren wezen kijken naar een Benz....

nu was deze Benz een jaar geleden volledig in de fluid flim gezet....

is dat goed spul, is het een groot voordeel dat het erop zit? hoe lang ben je erzekerd van 'roestvrij' rijden als je auto zo is behandeld? is het te controleren en hoe is het te controleren of die behandeling goed is gedaan? volgens mij heeft ie geen bonnetjes omdat hij zelf bij dat bedrijf werkte waar het is gedaan....
Harmen
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor henklith » 25 nov 2007, 00:54

Hoi harmen FF gebruik ik vooral in de kokerbalken, het is uitstekend spul, het blijft kruipen, in hoeken waar je normaal met kwasten niet bij komt.
het is ook in spuitbussen te koop.
henklith
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Harmen » 25 nov 2007, 14:58

maar is dus een god teken dat die auto er mee is ingespoten??? de gehele auto is er mee gedaan namelijk, zegt ie......
Harmen
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor henklith » 25 nov 2007, 16:52

Ja, maar ik vind dat nog al een erg algemene opmerking natuurlijk.
heeft ie er ook de binnen kanten van de wielkasten, (voor en achter) en de onderkant van de auto mee in gespoten?
De binnekanten van de deuren??
Zulke algemene opmerkingen zijn net zoveel waard, als, ik denk dat er nog wel een buitje valt!.
De verkoper doet niet veel moeite om je wat wijzer te maken, kan je ook zeggen.
Groet, henk Lith.
henklith
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Gerespecteerd » 26 nov 2007, 00:55

Gerespecteerd
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor henklith » 26 nov 2007, 12:21

Zou kunnen Nathan, het beste resultaat is dan dat de active roestwerking tot staan is gebracht.
Daar zou je vrede mee kunnen hebben, althans voor het moment.
Wil je nog vele jaren met de auto doen, moet je eigenlijk een plan maken om tot een komplete inventarisatie te komen van alle (tot staan gekomen) roest, en successievelijk aan de slag, en budgeteren natuurlijk :o))
Groet, henk Lith.
henklith
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten