door Bob » 15 dec 2007, 14:58
Hallo Mokka,
Eerst even controleren of je "uit-zet inrichting" goed funtioneert. Dit gebeut nl door het vacumm van de vacuum pomp (welke ook voor de rembekrachtiger wordt gebruikt) via je contactslot.Dit vacuun loopt via een kleiner slangetje van de aansluiting van de rembekrachtiger. Als je het contact uitzet laat je het vacuum door via het contactslot en een slangtje naar de brandsofpomp. Voor test, haal dit slangtje los (kan er ook geen vacuum optreden) en probeer te starten. Duidelijk is dat als hij nu wel start dat het waarschijnlijhk in je contactslot moet zoeken. Als het resultaat hetzelfde is dan moet je de brandstofpomp controleren nl als volg. .......................................................................................................
Namelijk haal een (of alle) aansluiting(en) los, boven van op de injector. dan laat de motor ronddraaien middels te starten (wel een behoorlijke accu hebben) en dan moet je regelmatig een stootje diesel uit de leiding zien komen. Als je alle inspuitleidingen los haalt moet je dit opeenvolgend bij de verschillende cilinders zien. Als dit werkt is dit nog niet een water dicht bewijs. Namelijk om de diesel door de injecters te krijgen moet de pomp een paar honderd bar opbouwen en dat hoefde hij hier nog niet. Is vorige test ok, dan kun je een of meerdere injectors eruit draaien en aangesloten ernaast hagen. Op dezelde manier starten en dan moet omstebeurt een fijne nevel uit de injectors komen.................................. VOORZICHTIG HOUD NIET JE HAND ONDER DE INJECTOR, WANT DE PAAR HONDERD BAR SPUIT WEL EEN GAATJE DOOR JE HUID !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .......................... _
Mocht er niets uitkomen dan moet je met de pomp naar een gespecialiseerd bedrijf.
Het uitbouwen van de pomp is niet moeilijk. Echter het inbouwen met name op tijd stellen vereist wel wat meer . Alhoewel ik dat uiteindelijk ook zelf heb gedaan. Je ziet het testen is niet moeilijk alleen wel even sleutelen en dan weet je waarschijnlijk meer.
Succes, Bob