Na eerst wat mechanisch (cv, niveauregeling) en electrisch (verlichting) ongemak
te hebben aangepakt, leek het me tijd om eens wat aandacht aan het plaatwerk te gaan besteden.
Dus garage opgeruimd zodat ik dat in ieder geval droog kan doen. Omdat ik de wagen ook
als tweede auto gebruik kan ik geen grote stukken tegelijk doen omdat ik elke week wel een
keer wil rijden en mijn klustijd beperkt is tot wat avonduren en af en toe een zaterdag.
Anyway, besloten om maar eens achter te beginnen. Eerst rechts, daar waar het voorraadvatje
van de ruitenwisser zit (of beter gezegd zat, want dat heb ik er al meteen uitgehaald). Rondom
zo'n gevuld vaatje vind je natuurlijk altijd condens en dus vanzelf roest.
Zo ziet de bak er van binnen uit:
En na een hele laag Unterbodenschutz weggepulkt te hebben de staalborstel er overheen
gehaald, is dit de buitenkant:
Hier was al eens een plaatje ingelast, zo te zien.
En nog een shot van de onderkant:
Zo, dat ziet er mooi uit.
Een heel stuk uitslijpen en opnieuw inlassen lijkt me de beste optie.
Echter mijn cursus Oldtimer spuit- en plaatwerk begint pas 18 januari 2008 en duurt 10 weken.
Dus voorlopig maar eerst een noodreparatie maken en ik weet in ieder geval een eerste werkstuk
voor mijn cursus !
Ook in de linkerbak heeft al een gat gezeten (net boven de uitlaat) en is er een plaatje
ondergelast. Niet netjes afgewerkt overigens, dat kan ik beter.
Wordt vervolgd dus.
Groet,
Gerard