[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zoektocht naar een W123 Diesel : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 14:45

Zoektocht naar een W123 Diesel

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Zoektocht naar een W123 Diesel

Berichtdoor Riczun1 » 09 jan 2008, 12:27

Je verhaal was indrukwekkend om te lezen Harmen! Nog succes met de zoektocht naar een goede W123
Riczun1

Berichtdoor Harmen » 09 jan 2008, 13:17

ik ben er wel achter dat je echt veel moet zoeken en geluk moet hebben met de verkopende partij. het is veelal een kwestie van vertrouwen in de verkoper, de volledigheid van de advertentie... veel gebreken kom je pas tegen als je gaat rijden of kijken.

ik heb tot nog toe bij een handelaar eigenlijk nog geen goed gevoel gekregen, bij sommige paticulieren wel...
Frank van topklassiekers.nl kwam mij ook wel eerlijk over...

of je moet genoegen nemen met een auto waarvan je eigenlijk niet goed weet wat je koopt.... of een hele goede aankoopkeuring zou moeten laten uitvoeren (echt binnenste buiten keren, alles eraf halen, interieur eruit etc etc)

maar van al dat kijken leer je ook een heleboel!!!
Harmen

Berichtdoor wwwW123 » 09 jan 2008, 15:52

...alles eruit halen? denk niet dat de meeste mensen daar blij van worden...als je bij een gewone garage een moderne auto van rond de 4000 gaat kopen, ga je ook niet de hele boel los trekken om te kijken of de wagen schade heeft gehad enz..
je wilt denk ik teveel. die witte van janv8, die groene diesel van een particulier, dat waren gewoon goede wagens voor goede prijzen volgens mij.
"de perfecte" bestaat niet en als je wel denkt te hebben, komt of is er ook wel iets aan te vinden uiteindelijk..
het blijven allemaal 25 jaar (of oudere) wagens....
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wim Matsinger » 09 jan 2008, 16:01

Beste Harmen,

bij frank van topklassiekers kan je een goede halen ( je was geloof ik al bij een wezen kijken die was niet best geloof ik, vond ik ook minder, hij heeft betere staan) maar ik heb er 2 gehaald een 300D en 280E = kom ik 3 februari mee naar nieuwegein) en zeer goede ervaringen, en de perfecte W123 bestaat niet, de auto moet in basis goed zijn, kleine zaken houd je altijd..

succes met je zoektocht..
gr wim matsinger
Wim Matsinger

Berichtdoor Harmen » 09 jan 2008, 16:29

even een korte reactie

die witte van Jan was waarschijnlijk iets aan de vroege kant. Ik had 'het' gevoel nog niet bij die auto en ik had er te weinig gezien om het te krijgen op dat moment....

die groene was uit schoonebeek, was idd van een particulier, is nog steeds te koop als is ie van MP af volgens mij. Hij is voor mij gewoon, budget-technisch gezien, te duur.... dat was inderdaad een prachtauto!

inmiddels ben ik weer een tijd verder en heb veel meer een beeld gekregen van de W123, ik weet wat ik wil en zoek en wat er te krijgen is.

die van Frank (antraciet) heb ik met D!rk bekeken... dat was geen goede prijs/kwaliteit verhouding...

'zoek en gij zult vinden'

dat zal vast ook bij mij van toepassing zijn :D
Harmen

Berichtdoor Semrick » 09 jan 2008, 20:26

Harmen,

Neem eens contact op met http://www.autobedrijfhcs.nl/autobedrijfhcs/
Ik ben daar van de week geweest en hij heeft een (voor zover ik even snel heb kunnen zien) een hele mooie licht groen metalic 300D staan.
De prijs weet ik zo niet.
Harold (de eigenaar) is ook liefhebber en lid van deze club.
Ik heb niet de indruk dat hij je op zal lichten.
Als je wilt kan ik de auto wel een keer wat beter voor je bekijken.
Die witte die je op zijn site siet heeft hij niet meer. Die is al verkocht. De auto waar ik het over heb staat nog niet op de site.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/01/09 19:27
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Harmen » 09 jan 2008, 22:00

ik heb een mail gestuurd, eerst die maar eens afwachten voordat je een kijkje VOOR MIJ gaat nemen...
Harmen

Berichtdoor Semrick » 09 jan 2008, 22:44

Is goed Harmen.
Mocht die mailwisseling wat opleveren dan doe ik wel een voorverkenning (met uigebreid fotoverslag) voor je.
Het is 10 minuten bij me vandaan dus dat is het probleem niet.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Harmen » 09 jan 2008, 23:00

als je het leuk vindt mag je het zowiezo wel doen..... :D:D

maar kan best zijn dat het voor mij overbodig is....
Harmen

Berichtdoor Roel280€ » 10 jan 2008, 01:39

Harmen, mijn 280E heb ik zelf uit Der Heimat gehaald, voor rond de 4 mille. Er is altijd iets niet wat je wilt, de kleur, roest, onderhoudsboekjes, noem maar op. Wil je de ultieme zuivere W123, dan moet je 8+ mille in Euri oplepelen. Voor een T zelfs 10 mille, of meer. Uiteindelijk gaat het om de basis en wat jij er van maakt. Voor 4+ mille koop je een W123, maar met klein/aanwezig werk. Deze auto's rijden al 25+ jaar rond, dus er is wat gebeurd sinds 1982. Concentreer je op de basis en ga af op je gevoel en kennis, use the force. En ben niet bang te beslissen. Elke Benz heeft iets, de toppers van 8+ mille daargelaten. En dan misschien zelfs.
Roel280€

Berichtdoor alex240diesel » 10 jan 2008, 13:34

Een 123 is en blijft een niet al te dure klassieker, een 126 is nu al duurder en die zijn vaak jonger, en hebben een vergelijkbare staat. diesels zijn erg gewild, weet niet waarom, en daardoor ook vaak wat prijziger, zelfde geld voor de 280. Met wat werk aan het voertuig daald de prijs wel, maar niet snel. Probeer een voertuig te vinden waar de basis goed van is. een deur kan je vervangen, een kokerbalk moet worden gelast en is daardoor moeilijk te maken. Van mij mag alles verrot zijn, behalve de basis. Hier kan je namelijk op verder bouwen.
alex240diesel

Berichtdoor wwwW123 » 10 jan 2008, 15:01

als je alle topics bekijkt heeft harmen nu wel onderhand genoeg tips/advies/steun/ enz. gehad om een beeld te vormen van de W123 enz.enz.
blijft over; nog een paar gaan bekijken, bieden en kopen of...tot inzicht komen en afhaken.
laatste optie; harmen wordt onze inspecteur en gaat alle aangeboden auto's bekijken en houdt bij voor welke prijs deze verkocht worden, hoe lang ze te koop staan enz. :-)) da's wel handig toch?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Harmen » 10 jan 2008, 16:17

krijg ik dan ook reiskosten vergoeding??? ;)
Harmen

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 10 jan 2008, 16:48

Ik moet toch altijd lachen als ik die advertenties zie, zo van ongetectyleerd/keihard/ongelast enz.

We praten hier over auto's vanaf 1978 meestal.

Ga eens naar een schadeherstelbedrijf en vraag eens tot welk bouwjaar ze regelmatig moeten lassen, je zal dan horen tot 2000.

Vraag is idd, wat gaat Harmen doen......eens zal je een beslissing moeten nemen. Aan het aantal postings te zien zal het in ieder geval een weloverwogen beslissing zijn. Houd in ieder geval altijd een paar duizend achter de hand.

gr Ton
200d automatik 1979

Berichtdoor RenK » 10 jan 2008, 17:13

Beste Harmen,

Ook ik heb kort geleden een W123 gekocht. Ook ik kende deze alleen van plaatjes en het zien rijden. Nog nooit eentje gekocht of gereden. Ben ook geen monteur dus kiezen is dan niet eenvoudig.
Er is 1 simpele oplossing, gebruik je verstand en koop niet uit verliefdheid op een auto.
Heb er vele gezien die soms erg slecht waren, allen echter met de zelfde mankementen. montagepunt schokbrekers onder motorkap rot , of dorpel begin naast voorwiel gaten, of dorpel einde voor achterwiel rot, of onderkant deuren rot. Een gat in een spatbord wil niets zeggen, ander schermpje en klaar. Water in je kofferbak is ook minder maar niet onoverkomelijk. Raamrubbers langs de onderkant deuren slecht weer wel, zit er zeker ook water onderin de deur.
Ga ook een stukje rijden, hoe voelt hij aan ?
Als al deze punten goed zijn heb je een redelijke auto gevonden.
Met deze insteek deed ik het ook en kocht een net exemplaar hiermee. Moet voor jouw dus ook mogelijk zijn.

succes met je speurtocht.
MCK<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/01/10 17:10
RenK

Berichtdoor Harmen » 11 jan 2008, 23:45

zoektocht is voorlopig ten einde!!!!

binnenkort het hele verhaal!!!

ik ben een trotse bezitter van een Blauwe W123 200D uit 1980!!!
Harmen

Berichtdoor Martin123T » 11 jan 2008, 23:50

Roger, reageer jij hier even op? ;)
Martin123T

Berichtdoor Harmen » 11 jan 2008, 23:50

'Roger that'
Harmen

Berichtdoor Roger » 12 jan 2008, 00:01

Ben benieuwd ben heeel benieuwd...
Roger

Berichtdoor Gerespecteerd » 12 jan 2008, 00:06

Ik kan niet geloven wat ik lees. Ik, en vele anderen wellicht, hadden niet gedacht dat jij je droomauto zou gevonden hebben! Ik ben benieuwd, dat moet vast een prachtexemplaar zijn!
Gerespecteerd

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto