MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 22:38

Nut van anti-roest behandeling ?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor De Leo » 25 jan 2008, 18:45

Ik heb in deze discussie niets gelezen over de anti roest behandeling met WAXOYL. dit is een preventief goed product voor zowel de onderzijde als wel de kokerbalken , binnenzijde van de deuren enz.
Is niemand bekent met dit product? Jammer!!!
Gr de Leo
De Leo
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor agavengroen » 27 jan 2008, 16:27

In de grote Hohlraumschutz-Langzeit test die onder andere in Oldtimer Markt heeft gestaan kwam Waxoyl Professional 120-4 op een 4e plaats uit van 20 geteste produkten.
Het beste uit de bus kwamen de oplosmiddelvrije vetten zoals Mike Sander's (sehr gut). Ik gebruik dit ook, maar je moet het in een oude frituurpan verwarmen tot 110 graden om het te kunnen verwerken. Het blijft echt kruipen, veel beter dan Fluid Film. Na de vetten kwam op nr. 3 Teroson HV 400 (gut), een was. Lang niet zo goed als de vetten, maar wel makkelijk te verwerken. Op 4 dus Waxoyl (befriedigend) Op 8 Fluid film (ausreichend), op 11 Tectyl ML (mangelhaft), op 14 3M (mangellhaft), 15 Holts (mangelhaft), op 16 Dinitrol (ungenuegend), op 17 Fertan (ontroester en daarna was)(ungenuegend) en op 19 Owatrol (ungenuegend) Het produkt op de 20e plaats (wuerth) is na de test uit de handel genomen, het was wateroplosbaar!
Dit was een erg goede test uitgevoerd door de universiteit van Oldenburg.
groeten, Vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2008/01/28 12:22
agavengroen
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor De Leo » 30 jan 2008, 18:32

Als ik over Waxoyl praat dan bedoel ik het professionele product niet de gele potten.
Kijk maar even naar het demo filmpje over de anti roest behandeling.
http://www.waxoyl.nl/file.html?id=519
en toets ook eens op search forum Waxoyl in.
De Leo
 


Re:Antwoord:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor Mercedes W123D » 30 jan 2008, 22:13

Ik heb het idee dat als het erg koud is of vriest dat het frituurvet daardoor gaat barsten. In die barsten gaat weer vocht zitten waardoor er weer roest onstaat, en dat lijkt mij dan toch weer niet de bedoeling.

Mercedes W123D
 


Re:Nut van anti-roest behandeling ?

Berichtdoor janbenz1 » 18 feb 2008, 07:52

Kijk maar eens goed op het forum,
ik heb al eens een heel stuk geschreven over behandeling van Wax met rauwe lijnolie 1 op 1 mengen.
dan verwarmd inspuiten met compressor.
Lijnolie heeft de eigenschap, wanneer de zon op de auto schijnt dat het weer vloeibaar wordt, en in alle naadjes van de oude tectyl loopt.
Ook heeft de lijnolie de eigenschap water af te stoten, wat dan weer door de afvoeren naar buiten loopt.

Frituurvet wordt stijf, sluit de afvoergaten af, Verstopping tot gevolg.
Gaat scheuren omdat het hard wordt, gaat vocht in zitten, Roesten tot gevolg.


neem nou gewoon het goedkope maar zeker goed werkend middel zoals ik net heb beschreven.
Zeker het gewenste resultaat.

Zoek even op het forum algemeen, daar staat een duidelijke omschrijving hoe ik het heb gedaan.vanavond zoek ik het er wel even bij.
moet nu weg.

viewtopic.php?f=6&t=846
Groetnis Jan.

Post edited by: janbenz1, at: 2008/02/18 14:02<br><br>Post edited by: janbenz1, at: 2008/02/18 14:04
janbenz1
 

Vorige

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten