Hoi allemaal, ik zal mij ook even voorstellen:
Ik ben Martijn, ik woon in Zaandam met mijn vriendin Jolanda en 2 schatten van zoontjes Julian en Pascal (8 en 7 jaar).
De W123 is voor mij altijd de enige -echte- Mercedes geweest en wilde er altijd al eentje bezitten.
Vorige week had ik geluk en kon ik mijn oude vertrouwde Peugeootje 306 omruilen met een W123 300D Orientrot.
Deze 300 begon zijn leven in Frankrijk als een 200D handgeschakelde auto.
Een Belg heeft in 2002 de auto laten ombouwen naar een 300D automaat en nu ben ik de gelukkige eigenaar, nadat een andere nederlander de auto heeft ingevoerd.
Van buiten issie (nog) niet echt mooi en heeft echt lelijke plekken.
Technisch en mechanisch is er geen vuiltje aan de lucht, tenzij je een niet-werkende kilometerkabel en een heel klein beetje speling in het stuur erg kan noemen.
De onderkant is al eens grondig aangepakt en er zijn geen rotte delen aan de onderkant te vinden, ook is de auto droog en heeft goede rubbers e.d.
Ik heb inmiddels al heel veel kennis opgedaan hier op het forum, maar ik zal nog wel een aantal maanden nodig zijn om alle topics een beetje door te streunen .... prachtig die bevlogenheid van de leden !!
Tot zover eerst maar eens het verhaaltje, de foto's volgen uiteraard ook, daar probeer ik morgen aan toe te komen.
Groetjes,
Martijn