door Dionneke1963 » 06 feb 2008, 21:50
Tja, ben ik dus druk bezig met dit probleem, krijg ik een nog groter probleem. Hij staat nu dus bij de garage en daar heb ik maar meteen gevraagd voor de ontsteking, maar weer het verhaal dat deze echt niet gesteld hoeft te worden. Morgen als ze bezig zijn en ze krijgen hem gestart en horen hem lopen, misschien dat ze dan naar mijn CO kunnen kijken. Dit is mijn probleem wat ik overigens in een nieuwe topic geopend heb:
Ik heb weer wat, eindelijk de grote beurt gedaan en ik ben nog wat aan het uitzoeken met mijn stationair, maar vandaag viel hij stil en wil GVD niet meer aanslaan.
Ik zal het zo duidelijk mogelijk omschrijven:
Ik rij vanaf Waalwijk naar huis in Tilburg (20KM). Auto rijdt gewoon normaal, maar eenmaal in Tilburg zit ik achter een vrachtwagen en voel ik een schokje. Niets vreemds, want ik dacht dat hij gewoon overschakelde naar zijn 4 (Automaat dus) Ik kan weer gewoon doorrijden en eenmaal in de woonwijk voel ik af en toe weer die schokjes en vond het nu wel wat vreemd. Uiteindelijk kreeg ik wat meer van die schokjes alsof de motor uitviel, maar hij rijdt nu nog steeds door. Bij een rotonde waar ik zo op kon kwamen er weer schokjes, zag mijn oliedrukmeter druk schommelen en voelde ik hem afslaan. Uitgedreven in zijn N op het troittoir gezet en verschillende keren geprobeerd te starten. Helemaal niets meer! Zelfs geprobeerd in zijn N te starten, want hier had ik ook iets over gelezen, maar noppes aanslaan. Met gas, zonder gas, lang starten, korter starten, maar niet aanslaan.
Die schokjes gaan zonder lawaai, alsof je motor afslaat en weer aanslaat. Zoiets als je met een motor of brommer op reserve valt dus dat de benzine eventjes op is of de ontsteking hapert. Daarom dacht ik in eerste instantie ook dat hij overschakelde. Van zijn 3 naar 4 in de stad onder de 50 KM/uur voel je ook het gas/snelheid even terug gaan en na het schakelen weer opkomen.
De startmotor gooit hem goed rond. Onder de motorkap zie ik op het eerste gezicht niets los hangen of afgebroken, ook geen olielekkages of benzinelekkages, ik ruik niets vreemds (Geen benzine, gesmolten plastic, verbrande olie), ik zie niets vreemds, maar aanslaan doet hij niet meer. Wat ik wel vreemd vond is dat mijn oliedruk op 1 blijft staan. Die valt niet meer terug naar 0? Mijn vader wist het ook niet en we hebben hem voorzichtig naar een Mercedesgarage een paar kilometer verder op gesleept.
Daar gaan ze morgen kijken, maar misschien dat ik met jullie suggesties of zelfs DE oplossing die monteurtjes op gang kan helpen. Ze hopen dat hij morgenvroeg nog niet start, anders krijgen ze het ook niet gevonden, maar moeten ze gaan zoeken dan gaat het per uur voor 77 euro. Jullie snappen het wel.
Beter kan ik het niet omschrijven en ik hoop dat er wat ideetjes zijn.
Alvast bedankt, Dion