Het is nu 24 nov 2024, 03:49
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door RenK » 03 feb 2008, 20:14
Hoi
Als je toch kit ertussen wil doe er dan kit tussen die zacht blijft zoals butyleenkit,
vaak gebruikt om raamrubbers waterdicht te maken.
Als je die kit heet stookt wordt die na jaren nog weer zacht, alleen de toplaag hard wat uit.
bij dakramen in caravans zit ook die kit, gaat het raam stuk kun je met warmte en klein beetje
wringen het weer loskrijgen. Resten butyleenkit kun je met terpentine of benzine verwijderen.
Weeswel spaarzaam hiermee want het kleeft enorm, klein beetje om te dichten/kleven is voldoende.
Vr.groet,
Kees
-
RenK
-
door Nico Vliet » 03 feb 2008, 20:19
Allen de gele versies Roel! :->
-
Nico Vliet
-
door Maus » 03 feb 2008, 22:37
Hallo mannen,
Bedankt voor de tips,klinkt goed en logisch.
Ik ken alleen de grijze butyleenkit voor glaszetwerk.
Wist niet dat er ook een gele versie bestond.
Moet je daarvoor ook bij de bouwmarkt zijn of toch bij de automaterialenhandel?
Groeten,
Jan
-
Maus
-
door The White Rider » 04 feb 2008, 10:17
@ Semrick en Toontje: Jullie doen dus eerst het nadenstrijkmiddel en dan de 2k primer? Ik heb ook al gelezen dat sommigen dit andersom doen, dus eerst de primer en dan het strijkmiddel.
Maakt dit wat uit denk je?
-
The White Rider
-
door Semrick » 04 feb 2008, 11:33
Hallo White rider,
Ik doe persoonlijk eerlijk gezegd altijd eerst 2K-primer want dat loopt dan ook nog eens lekker overal tussen in de kleinste kieren, gaatjes en lasnaden. En als dat goed uitgehard is dek ik de zaak af met strijkkit ook wel nadenkit genoemd. Dit zorgt er voor dat er geen vocht meer bij kan want (gepunt)laste naden werken altijd iets waardoor het wel belangrijk is dat ze lucht en vochtdicht worden afgedekt door een materiaal dat enigszins elastisch is (kit dus).
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JantjeV8 » 04 feb 2008, 12:03
En zo zit het origineel ook.
Eerst primer, dan kit en dan de lak.
Primer heeft zorgt voor de hechting en prepareert de ondergrond voor hechting met een conservering. De kit dient als een conservering beschouwd te worden, immers hij zorgt er voor dat er geen vocht in de naden komt. De lak doet hetzelfde op de grote vlakken, voorkomen van vocht onder de conservering.
Zo doe ik het ook met de schermen:
Eerst primer, dan kitten, anti-steenslag en dan de lak eroverheen.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door The White Rider » 07 feb 2008, 06:31
En die 2k primer, spuiten of met de borstel?
Want m'n bodem ga ik met de borstel moeten doen vrees ik. Heb namelijk geen brug dus moet ik het op m'n rug doen.
-
The White Rider
-
door JantjeV8 » 07 feb 2008, 11:34
Ik DEED dat altijd met de spuit. Semrick gaf laatst aan dat als je de mengverhouding met verharder en verf wat terug brengt er goed met de kwast mee te werk valt, dus voor jouw opzijn kop zal het met de kwast goed uitvoerbaar zijn.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten