weinig vermogen is een gevolg van een aantal zaken, welbekend zoals: kleppen stellen, diesel toevoer, compressie, turbodruk.
in geval van frank heeft hij te weinig druk. Ik blijf erbij om de wastegate af te stellen.
in mijn geval, heb de turbodruk gemeten(toerenteller doet het niet) maar ik kom op zn hoogst uit op 0.5 bar wat dus erg weinig is. wat betreft de dieseltoevoer die de alda voor rekening neemt kan ook geknepen zijn(fabrieks af). maar naarmate je turbodruk afneemt neemt ook je dieseltoevoer af(alda)
deze alda kun je instellen(voorzichtig) door de zegel die erboven op zit te verwijderen en de borgmoer los te draaien, waarna je de instelschroefmet kleine stapjes kunt uitdraaien(linksom)
werkt dat niet, in mijn geval was de schroef kapot(niet ernstig) heb ik de ald verwijderd en onder de alda, op de pomp zit(ten) koperen opvulringetjes. je kunt er een ringetje bij doen(ook weer voorzichtig te werk gaan) per 0.3mm opvullen, je hebt dan hetzelfde effect als de instelschroef.
Ik heb de mijne gekieteld en een opvulringetje bij gedaan.
mijn slome 300sd wilde bij optrekken vanaf stilstand erg lui en sloom wegrijden, tot de turbo er een beetje bij kwam kijken.
nu nadat ik de alda onder handen had genomen, pakt mijn 300sd direct op en presteert stukken beter dan ooit tevoren!
ik was weer helemaal blij van het resultaat.
ik heb dit natuurlijk niet overdreven want ik weet dat extra diesel zonder extra turbodruk niet echt veel voorsteld. daarom ben ik van plan om ook de wastegate een stukje in te draaien, zodat ik een hogere laadruk krijg...
ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders lees ik het wel. Karaca