Hoi Henk,
Half jaar ??? 28 september tot 16jan is ca 9, laat staan 10 weken !!
De auto heeft nog 3000 km gereden sinds de keuring.
Maar het verhaal gaat nog verder blijkt vandaag. Met de schijven bij revisiebedrijf geweest en die zegt ook nieuwe schijven. De orginele zijn 12,6 mm dik . MB geeft minimum aan van 10,6 (voor schijven) mijn schijven zijn op dunste plek 6,9 mm en meet je met schuifmaatje geeft die 7,3 mm aan. En dat versleten binnen 3000 km !!!!!!!
Dat noem ik wanprestatie van keurmeester !!!
Daarnaast is de stuurdemper (APK EIS) totaal lek !!!
Stuurspeling is slag van bijna 90 graden !!!
Heb vandaag RDW gebeld met vragen wat nu afkeur hiervan was.... ALLE dus!
De auto was absoluut afgekeurd voor gebruik op de weg !!!
Nu is de stuurspeling opgelost, stuurdemper vervangen en nu alleen nog de schijven. RDW was wel erg nieuwsgierig naar wie de keuring had gedaan. Heb mijn rapport dan ook aan ze gefaxt. Ben benieuwd of die sukkels bezoek krijgen.
Remrevisie firma waarschuwde me ook dat de schijven haarscheurtjes vertonen, dat komt door aan één kant steeds de cilinderdruk te krijgen. Hierdoor gaat de schijf krom en scheuren. Kon zelfs zover zijn dat een noodstop op de autoweg leid tot afscheuren schijf. Zie dan maar te remmen !!!
Je snap dan wel dat ik boos ben op die keurmeester, hij speelt met mijn leven, terwijl ik verplicht ben te laten keuren!!
Ben geen automonteur maar in een auto die gevaarlijk is wil ik niet rijden, ben dus nu eerst maar verkeers veilig aan het maken.
Ben blij dat ik er nu achter kom, zal naar Pijnakker rijden en dan de remschijf verspelen, tis een eind duwen dan hoor
Laat jullie weten hoe het afloopt
O ja, ik besef dat de APK een moment opname is maar is die opname onjuist gedaan heeft die hele keuring dus geen nut. Een glad bandje kan elke boeren....eehh..zoon zien. Maar ver versleten remmen ????
En over een bij aankoop gevonden punt val ik ook niet, wist ik dus bij aankoop. Ook ruitewissertjes e.d. is geen punt, ook al is dit voor APK wel belangrijk dat is allemaal voor je eigen veiligheid. Maar wat nu als hij goedkeurt en je balken zijn totaal weggerot ???? Vertrouw jij die keurmeester dan nog? Overigens er zijn meer goede dan slechte keurmeesters hoor. Helaas vallen de slechte juist op. Vaak wordt er onterecht naar deze mensen getrapt voor een lullig mankement maar dat constateren is hun vak nu eenmaal. Maar ik verwacht dan wel dat ze hun vak verstaan, de goede keurmeester doet dit wel.
Vr.Groetend
Kees
Post edited by: RenK, at: 2008/02/11 19:36<br><br>Post edited by: RenK, at: 2008/02/11 19:43