door Dionneke1963 » 17 feb 2008, 14:18
Mijn kennis van motoren is ook niet al te groot hoor, maar ik heb wat ervaringen opgedaan, ik lees hier ontzettend veel en mijn vader stond vanaf zijn 14de al in de garage, dus ook daar keek ik weleens of hoorde ik wel eens wat. Maar een monteur ben ik ook niet, ik heb er eigenlijk een hekel aan. Zwarte stinkzooi, haha.
Maar jouw probleem probeerde ik te benaderen met logica. Stel dat de afstandbediening van je TV niet lekker werkt en je besluit de batterijen te vervangen. Nu doet hij helemaal niets meer. Ik neem aan dat je dan terug gaat naar de veranderde factor, de batterijen dus. Kijken of deze er goed inzitten of dat ze uberhaupt nog vol zijn. Je gaat dan ook niet meteen weer ergens anders zoeken en probeert het zelfs nog eens met de oude batterijen waar hij op zijn minst nog een beetje op deed.
Zo deed ik dat ook met je wagen. Je veranderd de CO en de bougies. Ik zou deze eerst controleren, maar het kan ook zijn dat je door het sleutelwerk iets los gestoten of getrokken hebt. Een kabeltje of een vacuumslangetje. Maar jouw wagen reed na de afstelling goed en was toen waarschijnlijk warm. Nu hij koud is blijft hij niet meer lopen, dus het kan ook ergens anders zitten.
Zo hebben ze bij mijn wagen een keer de stuurspeling proberen te stellen en toen ik weg reed schakelde mijn automaat niet meer goed. Blijkt dat ze er een schakelstangetje onder het luchtfilter af hadden gestoten. Ik dacht ook: Het ene proberen op te lossn en het andere kondigt zich al aan! Blijkt het een klein ding te zijn.
Ik denk dus wat JantjeV8 zegt wel klopt, eerst dat maar eens nalopen.
Succes, ik ben ook maar lasser..........