[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wil de echte W123 liefhebber nu op gaan staan !! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:49

Wil de echte W123 liefhebber nu op gaan staan !!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wil de echte W123 liefhebber nu op gaan staan !!

Berichtdoor Bemerbenz » 21 feb 2008, 22:04

[img] In het blad "Auto Motor Klassiek" staat een uitgebreid artikel over de 25ste verjaardag van de 190 serie (W201).

"Ongelooflijk maar waar, het is 25 jaar geleden dat de MB 190-serie, liefkozend de Baby-Benz voor het eerst te koop was. Eind 1982 geintroduceerd was dit model een ware sensatie. Het comfort, de rijeigenschappen en de rijervaring stonden op eenzame hoogte."

Het 8 pagina's tellende artikel gaat uitgebreid in op de 190. De auteur stelt de toekomst van deze youngtimer niet ter sprake. Ik vraag me af in welke mate W123 rijders (met name diegene die vooral het "belastingvrij" rijden prioriteit geven) over gaan stappen naar de W201 serie. Uiteindelijk houden we dus de pure W123 liefhebbers over, wordt het nog een keer lekker rustig op deze site, of niet ?

Gerrit.
Bemerbenz

Re:Wil de echte W123 liefhebber nu op gaan staan !!

Berichtdoor Nico Vliet » 21 feb 2008, 22:11

Hmmm, een 190 E 2.6 voor erbij...
Nico Vliet

Re:Wil de echte W123 liefhebber nu op gaan staan !

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 21 feb 2008, 22:18

Leuk hoor, zo'n 201. Maar qua klassieke uitstraling legt 'ie het ver af tegen de 123.
We kunnen ons beter zorgen maken over die idioten in de Amsterdamse gemeenteraad.
Zoveel domme onwetendheid.
Wellicht moeten we hier als extra service over een tijdje aan elkaar de zeldzame plaatsen gaan doorgeven waar we worden gedoogd met onze milieuverpesters.
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor JantjeV8 » 21 feb 2008, 22:35

Zowel de W201 als de W124 (vanaf 1984...) missen het klassieke. Zonder meer goede auto's, maar ik denk dat ze eerder vervelen.

Zelf ben ik erg 123 minded, maar als ik een mooi 109, 116 of 126 tegen het lijf loop dan zal ik hem niet laten staan. Ik bedoel dan een echt unieke om over te houden.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Dionneke1963 » 21 feb 2008, 22:53

Kan je niet van meer auto's houden of meerdere liefhebben?
Een W123 is al heel lang een wens van me geweest, maar de auto's die ik daarvoor reed waren ook wensen. Een W201 of 190 was nog maar net uit en ik had al een schaalmodel, want ook dit vind ook een mooie auto.
Een paar jaar geleden ging ik mijn Vectra inruilen voor een 190, maar vond 's morgens op internet nog een andere 190 waar ik maar eerst naar toe ben gereden. Blijkt in die zaak ook nog een Calibra (Een nette originele) te staan en daar ben ik ook liefhebber van. Uiteindelijk heb ik een Alfa 156 gekocht waar mijn vriendin nu nog in rijdt. De 190 automaat bleef dus staan, maar de foto heb ik nog steeds.

Als liefhebber van de W123 wil ik heus wel op staan, maar ik vind veel wagens mooi en lekker rijden. Kan er ook niets aan doen, maar verder ben ik wel monogaam.

Dionneke1963

Berichtdoor 250petrolgrun » 21 feb 2008, 22:58

Hallo Gerrit,

Een W201 is te klein voor mij en vind het geen echte klassieke uitstraling hebben. Maar het is wel een hele goeie auto en erg betrouwbaar.

De W123 is heeft mijn passie hoe lang ik er nog van kan genieten om er zomaar ergens mee naar toe te rijden dat is de vraag. Nu de Ambtenaren leuke uitstapjes gaan verbieden door een inrijverbod van oude auto's. Als amsterdam de 1e is volgt de rest!

En ik ga geen W123 houden om er naar te kijken! Ik heb immers foto's genoeg.

Zo moeten we mischien op zoek naar iets anders.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor mr.beerbelly » 21 feb 2008, 23:06

De W123 is DE Mercedes!

Daarover is geen discussie mogelijk! Als je dat wel vindt heb je op dit forum dus niets te zoeken!

Wij zijn echter ook op zoek naar een knappe W201 voor mijn echtgenote.
Ze heeft een paar keer met de W123 gereden, maar vind het toch meer een "mannenauto".
Onlangs heeft ze een keer proefgereden in een W201, en dat vondt ze perfect!
En ik moet toegeven, het viel mij ook niet tegen.
En ik heb inmiddels veel mensen gehoord die ooit ook "zo'n ding" hebben gehad, en die waren er over het algemeen zeer tevreden over.

Dus van mij mag ie erbij! maar een vergelijking met een echte "MannenMercedes" gaat natuurlijk volledig mank.

Tot zover mijn twee centen, Henk<br><br>Post edited by: mr.beerbelly, at: 2008/02/21 22:07
mr.beerbelly

Berichtdoor The White Rider » 22 feb 2008, 08:58

Mijn voorkeur gaat uit naar de W123.

Nu is er bij ons in de familie een W201 2.3 evolution I al jaren aanwezig en ondanks ik er maar krapjes in pas is deze wagen toch wel een rijsensatie op zich. Moest deze over te nemen komen staat hij thuis onmiddellijk in de garage.
The White Rider

Berichtdoor Bemerbenz » 22 feb 2008, 09:44

Wat mij opvalt is dat de 5 cylinders diesels van de W201 niet echt een revolutie zijn, in vergelijk met de W123 diesels.

300D = 88 PK/4400 - 172NM/2400 - 17.8 sec - 1450kg
2.5D = 90PK/4600 - 154NM/2400 - 15.1 sec - 1200kg

250kg verschil in gewicht zal wel goed merkbaar zijn. De 2.5D was vanaf 1985 leverbaar (belastingvrij 2010, kun je nog een jaartje genieten, voor het rekeningrijden wordt ingevoerd....)

Zijn de klepzetels gehard ?

De carosserie/techniek van de W201 blijkt wel een revolutie te zijn t.o.v. de W123. Het roest nagenoeg niet, en de dieselmotoren schijnen ook veel km's aan te kunnen.

We gaan het wel zien, wie er uiteindelijk op gaat staan als de enige echte W123 liefhebber. Een tweede relatie aangaan met een W201 moet kunnen. Monogamie op autogebied kan tot saaiheid van het actieve autobestaan leiden. Beetje vreemdgaan is niet verkeerd, toch ?
Bemerbenz

Berichtdoor wwwW123 » 22 feb 2008, 11:37

het gaat hier over meningen. ik zeg niet, dat ik niet (of nooit) een W201 zal kopen, maar ik zie dit niet als klassieker. het is de eerste 'goedkope' Mercedes geworden die ze gemaakt hebben. om een ander marktsegment aan te spreken.
ik reed laatst met m'n pa van 84 achter een W201. ik zeg; wat vind je van zo'n Mercedes pa? hij; saai ding zonder uitstraling, niks bijzonders.
maar als je praat over belastingvrij en goedkoop en goed rijden, dan zal het wel een optie zijn.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Weizengelb » 22 feb 2008, 12:57

Ik heb 3 maanden geleden een 190D W201 gekocht, goed metallic met cognac leer, 175000km gelopen. Nette auto, hij was voor mijn vader, maar die heeft hem ook alweer verkocht en heeft nu een 30-0TDT W123 erbij langs zijn 280 W123.

Ik vind de 190 geen fijne auto, te klein en te veel plastik. Het voelt niet als wat ik van een Mercedes gewend ben, ondanks zijn kwaliteiten...

Niet voor mij.

Mathieu

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Berichtdoor Henk1959 » 22 feb 2008, 13:36

De 190 is best wel een mooie wagen, maar hij mist toch die klassieke uitstraling van een W123
En daarom gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar de 123.
Dus: er gaat niets boven onze Benz123
Henk1959

Berichtdoor alex240diesel » 22 feb 2008, 19:19

Ik wil hier niet op ingaan, koop binnenkort mijn tweede, maar dan benzine/LPG
alex240diesel

Berichtdoor Toontje » 22 feb 2008, 20:00

hoi hoi
ik vind eigenlijk elke wagen wie ik niet dagelijks tegenkom mooi heb enige jaren geleden een simca matra bagera gehad kon je maanden rijden zonder er 1 te zien
groetjes toontje
ow ja en dat was al plastic
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Mark240td » 22 feb 2008, 21:25

Hallo allemaal,

Ik heb een klein jaartje geleden, voor mijn vriendin een W201 automaat uit 1990 met 134.000 km gekocht. Alle cliché's waren hierop van toepassing; van een oude man geweest, altijd binnen gestaan, aantoonbaar dealer onderhouden (boekjes met stempels erbij).

Ik had ook de nodige scepsis, ik vond hem zelfs lelijk, maar moet toegeven hij rijdt errug lekker. Bovendien kan er verassend veel in voor de kleine auto die het is.(lijkt) We zijn er twee keer mee op vakantie geweest en alles ging zonder problemen mee.

Goed, het is geen W123 en zal deze ook nooit vervangen maar wat betrouwbaarheid en rijeigenschappen betreft is het wel degelijk een echte Benz!

Groet,

Mark.
Mark240td

Berichtdoor Douwe Jan » 22 feb 2008, 22:52

De 190 is ook duurzaam, maar niet geschikt voor lange mensen (eigenlijk is het dan een 2-zitter en dan nog heb je een speciale stoel nodig)
Douwe Jan

Berichtdoor Rob Holewijn » 23 feb 2008, 00:56

Alles van voor de W124 geniet mijn voorkeur.
Persoonlijk vind ik de W123 de laatste echte Mercedes die gemaakt is.
Rob Holewijn

Berichtdoor broker » 23 feb 2008, 12:21

Daar heb je gelijk in, ik ben ook weer terug gegaan naar de W123 maar zo'n W124 rijdt wel verdomd lekker en is ook zeer
betrouwbaar. Toch een echte Mercedes. Pas bij de ronde koplampjes zijn ze echt gaan rotzooien daar in Stuttgart.
broker

Berichtdoor broker » 23 feb 2008, 12:22

Daar heb je gelijk in, ik ben ook weer terug gegaan naar de W123 maar zo'n W124 rijdt wel verdomd lekker en is ook zeer
betrouwbaar. Toch een echte Mercedes. Pas bij de ronde koplampjes zijn ze echt gaan rotzooien daar in Stuttgart.
broker

Berichtdoor janbenz1 » 23 feb 2008, 12:58

Er zijn natuurlijk meer goede auto's.
Heb mijn oog eens op de W126 laten vallen,(in een opwelling) is ook een mooie auto, maar kon geen afstand doen van mijn W123.
Dus die blijft voorgoed!
Geen gedonder, dan later er maar een auto bij kopen misschien.

Maar de 201 is ook een goede auto, maar ze missen de uitstraling van klassiek.
Dit zit hem volgens mij gewoon in hat plastic emago, en de stroomlijn.
Vroeger keek men daar niet naar, harde wind? geef maar wat meer gas, dan kom je er ook wel.
Chromen bumpers, van metaal wel te verstaan!
Hoezo zwaarder dan kunststof?
Het gaat toch om de degelijkheid?

Juist al die milieu zaken hebben er voor gezorgd dat alles plat en gestroomlijnd moest worden.
Mooi mag tegenwoordig niet meer, alles moet functioneel en milieu vriendelijk zijn.
Dat wordt bepaald door mensen die geen interesse in auto's hebben, en roepen dat is vervuiling.
Maar stiekem rijden ze er wel in!
Gelukkig hebben wij de oude beestjes nog in goede conditie behouden, en rijden we ze daarmee als het effe kan de plooi uit de pantalon!!!!!!! :) :) :)

Zo dat lucht op!
Nog meer die hier wat op willen toevoegen?????????
Ga je gang!!!!!

Groetnis ût Fryslân, Jan.:)

Oh ja nog even dit milieu freaks, ik rijd wel degelijk GROEN!
Zie foto. <br><br>Post edited by: janbenz1, at: 2008/02/23 12:02

janbenz1

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto