[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schudden + witte rook koude start : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 20:59

schudden + witte rook koude start

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:schudden + witte rook koude start

Berichtdoor wwwW123 » 21 feb 2008, 14:21

misschien ook bij jou wat op een ander topic net beschreven is: inspuitmoment een tand verzet/versteld doordat de kop eraf gehaald is????
en anders moet boy maar ff de oplossing geven :-))
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:schudden + witte rook koude start

Berichtdoor stuffie7 » 23 feb 2008, 01:24

Hallo,

Daar ben ik weer. Ben teruggeweest naar revisiebedrijf waar ik eerdere reparatie (reviseren verstuivers en kleppen stellen) heb laten doen. Volgens hen zou de enige optie de injectiepomp nog kunnen zijn. Ben een beetje boos geworden want ik ben met een probleem gekomen (roken, schudden bij koude start), heb reeds de beurs moeten trekken voor een aantal ingrepen (verstuivers enz.) en nog steeds hetzelfde fenomeen. Alvorens de pomp op een testbank te laten testen, vraagje aan het forum. Ik lees ook dat lucht in het hogedruk gedeelte of eventueel lagedruk gedeelte een oorzaak zou kunnen zijn. Hoe zou je met name het hogedruk gedeelte kunnen controleren ? Normaliter zou je toch denken dat als er een luchtlek zit de diesel eruit zou moeten spuiten ??
Heb injectiepomp bekeken en m.i. is het een pomp met mechanische regeling. Wat zou je eventueel zelf makkelijk kunnen controleren zonder testbank behalve inspuitmoment ?

Groeten en alvast bedankt.
stuffie7
 


Re:schudden + witte rook koude start

Berichtdoor Wiebren240D » 23 feb 2008, 20:43

Hallo Daar

wat een verhaal en nog geen oplossing ja Euros armer.

maar ik lees dat je cylinderkop van de moter is af geweest en gevlakt dus zijn de voorkamers eruit geweest zijn die wel weer op de juiste wijze terug gezet dit is het enige wat ik kan ondekken wat niet behandelt is maar wel belangrijk als de voorkamers niet juist zijn terug gezet kan er lekkage ontstaan of er zit een scheurtje in de voorkamer kan ook nog en dan krijg je ook witte en zwarte rook koelvloeistof en diesel daar draait een moter niet lekker op hoor.

is wel speciaal gereedschap voor nodig om de voorkamers er juist in te zetten ligt hier wel in Sneek en nieuwe afdicht ringen zijn verschillende diktes in hoe vaaker de cylinderkop gevlakt komt er weer een andere vul ring onder want het kopje van je voorkamer wil je niet op je zuiger hebben.

maar ik wens je veel suc6 en geen ruzie met de buren maaken hoor beter een gooie buur dan een verre vriend

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten