Beste W123 club leden,
Ik was al een tijdje lid van dit forum en bezat een witte 280 uit 1978 op LPG. Omdat er nogal wat slechte plekjes op zaten, stelde iemand voor er eens rondom te gaan. Helaas bleek toen dat het daar niet bij bleef en dat er achter de plekjes grote rotte plekken zaten. Ook de bodem was door te prikken en er kwamen vuistdikke gaten bij.
Nu wilde ik al langer gaan dieselen en zat er al een tijdje aan te denken mijn geliefde 6 cylinder toch maar eens de deur uit te doen. Het LPG was toch nog wel eens gemodder en de M110 motor heeft het er ook zwaar mee. (Zeer regelmatig kleppen stellen en ander ongemak.)
2 weken geleden toevallig tegen 240D aangelopen. Ik kon m'n 280 er redelijk gunstig op in ruilen. (En de staat waarin hij verkeerde was niet zo aantrekkelijk.)
Nu bezit ik dus een blauwe 240 Diesel. Een heel andere auto. De 280 was van binnen héél netjes. De 240D is een echte gebruiksbak geweest. Doorgerookt, in geen maande gewassen. Overgespoten maar niet echt supermooi. Dingetjes die missen in het interieur, versleten stoelen. Carosserie in veel betere staat En het motortje loopt prima. Actieradius van 700km (schat ik) tegen over 330km op LPG. Geen gedonder meer in Duitsland om op zondag nog de tank vol te krijgen met LPG, maar gewoon overal diesel tanken.
En dat verschil in PK's gaat wel wennen.
Meer foto's volgen.