door henklith » 23 maart 2008, 15:53
Hoi Alex, volgen mij staat op LPG, de afsluiter voor benzine gewoon dicht, en meer niet.
De mechanische benzine pomp staat dus constant tegen een gesloten leiding te drukken, moet ie kunnen hebben.
Als de pomp niet helemaal in orde is zal hij mogelijk wat lekkage gaan krijgen, door de constante druk.
dat had ik ook, toeval??.
In elk geval heb ik toen de mechanische pomp uit de circulatie genomen, en er een electrische pomp voor in de plaats gezet, is nog wat handiger bij het starten op Benzine, je hoort dan namelijk bij contact aanzetten (in de stand benzine) eerst de pomp even werken om de Carburateur te vullen.
dit duurt hooguit 6 seconden)
Het voordeel is dus dat je startmotor niet 10 seconde hoeft te draaien alvorens er voldoende benzine in de vlotter kamer zit!
Een nieuwe electrische pomp kan je zo bij de Brezan halen voor een eurotje of 80.
Groet, Henk
NB: lex, heb je al gemeten op de afsluiter of daar spanning op komt als ie open moet zijn??
Als ie open moet zijn, en hij is dat om wat voor reden dan ook niet, kan je de afsluiter vaak met een handbediende bypas open zetten handeltje onder aan het afsluitertje, die staat normaal uiteraard gesloten.
Stel dat je hele systeem niet meer werkt, dan kan je de auto dus handbediend op benzine zetten (niet meer op LPG!)