Hallo mensen,
Mijn naam is Bart, ik woon in Enschede en bezit sinds kort een W123 200D uit ‘77.
Nadat onze auto voor de deur total-los is gereden (terwijl hij geparkeerd stond) ben ik op zoek gegaan naar een ander exemplaar. Ditmaal moest het een Benz worden, ben ondertussen die franse troep zat…. ( Cx, Bx, Zx, Xantia )
Omdat ik altijd veel aan auto’s heb gesleuteld zocht ik er eentje waar nog het nodige aan moest gebeuren en zoals het niemand zal verbazen is dat gelukt!!
Helaas heb ik geen foto’s gemaakt toen de auto nog compleet was, ondertussen heb ik de motor gedemonteerd, lekte aan alle kanten olie en de lagerschalen van de 4de drijfstang waren behoorlijk beschadig. Kennelijk niet al te lang geleden met te weinig olie gereden, de carterpan is dan ook op meerdere punten dichtgesmeerd, Ondertussen ligt het blok volledig uit elkaar. De kop wordt gevlakt en er worden nieuwe klepzittingen gemonteerd. Tevens worden de cilinders gehoond en zal ik o.a. nieuwe zuigerveren, lagerschalen ed. monteren.
Omdat het motorblok en de kop nog steeds bij het revisiebedrijf liggen ben ik ondertussen maar met de carrosserie begonnen. Toen ik de auto kocht stond hij lekker droog in een garage, eenmaal in mijn bezit heeft hij eerst twee weken buiten doorgebracht met als gevolg dat hij helemaal is volgelopen!!. Dat had ik niet verwacht.
Gelukkig zijn hier de nodige topics over geschreven en zal dus alle mogelijke oorzaken maar eens gaan aanpakken.
Om te beginnen heb ik vandaag de rechter schanierbak aangepakt en het was meteen raak, lassen dus. ( had niet anders verwacht gezien de eerder genoemde topics) Hierna volgt de rechter schanierbak en de voorruit. Voorlopig werk zat.
Zal binnenkort een verslag onder projecten plaatsen met de bijbehorende foto’s.
Tot zover mijn introductie.
Groet, Bart.