Vandaag was het zowaar voorjaar!
De 280E uit de garage getoverd en, al vliegen en insecten dodend, een mooie route gereden naar 's-Gravenmoer (moest daar wijn leveren) en toen naar Poppel in Belgica, om weer wijn op te halen. Links en rechts kropen de MG's en oude Kevers ook uit hun holletjes. In de middag het schitterende landschap rond Sprang-Capelle doorkruisd en toen de snelweg op, om even schoon te branden. Onvoorstelbaar, die power! Op een gegevn moment reed ik 210 op de teller en met zo'n gemak, zo'n koersvastheid... Wonderbaarlijk (Koos Spee: Mijn auto heeft een tellerafwijking van 50%). Het gas loslaten geeft altijd weer zo'n heerlijke brul, evenals het dooraccelereren. Misschien moeten we onze oude beestjes ontzien, maar ik geloof er wel in dat zo'n auto ook een keer, op goede bedrijfstemperatuur, goed los kan. Daar is 'ie ooit voor gemaakt, om op hoge snelheden in een toen nog limietvrij Duitsland de linkerbaan te domineren.
Bij thuiskomst ongeveer 5.776.244 insecten verwijderd, de auto goed nagekeken en gepoetst. Nu staat de snelheidsduivel en pretmachine weer op stal.
Wie reed er nog meer vandaag doelloos, maar zeer tevreden rond???
In de bijlage de Benz weer op hok, na het reinigen van de voorkant...