[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verbrande kleppen? : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:43

verbrande kleppen?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 23 apr 2008, 21:38

Ik heb vandaag mijn 280TE naar de garage gebracht voor een APK, en kreeg m terug met de mededeling dat ik een minstens 1 verbrande klep had.

De Benz liep niet echt goed, vooral koud niet, en verder leken alle paarden ongeveer op stal te staan ipv onder de motorkap.

Ik had gevraagd of de kleppen opnieuw afgesteld konden worden.

Dat is gebeurd, en het beestje loopt al een stuk beter, maar de monteur zei dus dat er een koprevisie moest plaatsvinden.

En dat terwijl dat nog geen jaar geleden ook gebeurd is, incl harde klepseals, vlakken en dergelijke.

dat lijkt me erg snel achter elkaar, weliswaar heb ik het afgelopen jaar er 25000 km bij opgedrukt, maar dan nog. toch?

Zit er normaal gesproken garantie op zo'n reparatie? (de reparatie is nog gedaan door de vorige eigenaar)
Frankism
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Martin123T » 23 apr 2008, 21:43

Tja, gas is om op te koken. ;) Heb je een rekening van die koprevisie?
Martin123T
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 23 apr 2008, 21:48

Ja die heb ik.

Schrok er erg van (ruim 2000 euro)
Frankism
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor resultit » 23 apr 2008, 21:58

Wat jammer
Heb je binnen die 25.000km nog een keer kleppen gesteld?
want dat is veel te veel ik denk dat de meeste stellen
bij 7500 10000km op gas, ook met harde kleppen.
Zeker na een revisie moet alles even inlopen en zou de eerste keer
binnen de 5000km stellen.
Grt Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
Woonplaats: Oss
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Wiebren240D » 23 apr 2008, 21:58

Hallo Daar

ja een lekke klep als dat door een monteur word gezegt ga er dan ook maar van uit dat het zo is.
je hoort het zo start de moter maar en ga achter de auto staan en hoor dan goed naar de uitlaat daar zitten dan plofjes tussen door dan heb je echt een lekke klep.
rn als je nog twijfelt ga dan maar kompressie meten dan komt er bij 1 zuiger als er tenminste 1 lekke klep in je moter zit er een lage kompressie uitslag uit

maar het is niet een leuk klusje om het te maaken dat kan ik je wel vertellen gaat een boel tijd en geld in zitten

ik kijk liever een keer te vaak naar mijn klep speeling dan 1 keer te laat.

maar ik wens je veel suc6 met het herstel

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 23 apr 2008, 22:08

inderdaad niet goed opgelet, heb fijn gereden, maar stom genoeg nooit laten stellen.

Ga morgen es navragen over de compressie meting,

MOet ik dan gelijk alle kleppen laten doen? of alleen de 'lekke' cylinder?

Sinds een paar weken verlies ik ook veel koelvloeistof, zonder dat ik een lekkage in de slangen kan vinden, heeft dat er wellicht ook mee te maken?
Frankism
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 23 apr 2008, 22:15

scheur in je kop wellicht
Adrieaantjuhh
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor wwwW123 » 24 apr 2008, 10:30

we kunnen wel allerlei meningen gaan geven en gissen enz. maar meten is weten, dus eerst zeker weten dat de kleppen goed gesteld zijn en dan compressie meten en dan verder kijken.
als er geharde klepzetels ingezet zijn, dan zou je in ieder minder snel verlopen klepspeling hebben dan bij niet geharde zetels en afh. van je gereden snelheid (rustig, bijv. rond de 100/110 of vaak boven de 130/140) verloopt de speling dan.
daarnaast zou je bij te strak staande kleppen al startproblemen moeten hebben gehad en behoorlijk ploffen en schuddende motor bij stat. toerental.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Wiebren240D » 24 apr 2008, 19:10

Hallo Daar

net wat Hanco zegt eerst goed meten en dan een besluit nemen wat ga ik doen.

ik ben het eerste wekend van Mei in Waarland wil ik heus wel even kompressie meten ja mits mijn kompressie meter lang genoeg is maar Jaap heeft ook een kompressie meter dus het moet gek gaan als het niet lukt

ik merk wel van hoe en wat

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Boy » 24 apr 2008, 22:44

Misschien de moeite waard om te controlen of er niet een klepveer gebroken is,komt sporadisch voor maar heb het enkele keren meegemaakt.
Was zeer moeilijk tezien omdat het meestal om de onderste winding gaat.
Moet je echt secuur naar zoeken,meestal zie je het dan omdat de veer een beetje scheef staat.
Heb zelf al eens een kop voor niets er af gehaald omdat ik het niet door had.
Of even lucht op de cilinders zetten,weet je in elk geval bij welke cilinder/klep je moet zoeken.

Succes ,
Boy
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor JantjeV8 » 29 apr 2008, 21:29

Juist Boy, bougie er uit, slangnippel er in, motor tornen op ontstekingslag en in de versnelling blokkeren, perslucht er op, uitlaatspruitstuk er afhalen, heb je het zo gezien.
Kijk dan ook gelijk even onder de radiatordop of je het ziet borrelen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 30 apr 2008, 22:19

Compressie gemeten, klep is niet verbrand, gelukkig.

Motor loopt nu goed, maar zit totaal geen power (meer) in.

En bovendien loopt de temperatuur nogal op. Zonder dat ik een lekkage kan vinden. Sterker nog, vanmiddag was de temperatuur weer wat te hoog, maar toen ik checkte was er geen tekort aan koelvloeistof???

Iemand een idee hoe dat kan?

Ik dacht even dat mijn thermostaat niet meer open ging oid, maar mijn kachel doet het wel prima.
Frankism
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor JantjeV8 » 03 mei 2008, 08:41

Even vooraan beginnen:

Luchtfilter in orde??
Bougies in orde?
Kabels in orde?
Ontstekingsdelen in orde?
Ontstekingstijdstip in orde?
Vervroeging in orde?

De complete afstelling maar eens nalopen. Als hij geen vermogen heeft moet je het niet direct in het koelcircuit gaan zoeken. PAs als hij keurig loopt en goed vermogen heeft, moet je gaan kijken of de temperatuur staiel blijft.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor JantjeV8 » 03 mei 2008, 08:42

Oh ja, 't-is er een met een fornuis, was ik even vergeten te zeggen:

Eerst op benzine heel de zaak goed afstellen, daarna de gasfabriek pas.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 03 mei 2008, 08:44

luchfilter is vervangen

bougies zijn vervangen

hij loopt op gas

motor loopt nu rustig, maar de paarden hebben nog steeds de stal verlaten.
Frankism
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Martin123T » 03 mei 2008, 09:36

Misschien is het een idee om met een stroboscoop de vervroeging te controleren. Ik heb zelfs in Hollandscheveld een complete SUN-testkast zien staan! Volgens mij is daar dit weekend een sleutelevenement. Woon je daar ver vandaan?
Martin123T
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 03 mei 2008, 09:38

woon in amsterdam.

Ga vandaag eerst es de thermostaat vervangen om dat in ieder geval te elimineren..
Frankism
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Wiebren240D » 03 mei 2008, 09:58

Hallo Daar

dit heb ik nog niet gelezen.
maar heb je de kleppen al een keer gesteld?
zo niet dan zou ik dat eerst maar eens doen is een karwei van nog geen half uur

groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Martin123T » 03 mei 2008, 09:59

Oké, Amsterdam-Hollandscheveld is goed te doen. Ben je het vermogen in alle toerengebieden kwijt? Als je ontstekingscurve niet in orde is, dan komt dat de thermische belasting niet ten goede. Vandaar! Ik ben bang dat het verwijderen van de thermostaat niet het gewenste effect sorteert.
Martin123T
 


Re:verbrande kleppen?

Berichtdoor Frankism » 03 mei 2008, 10:01

kleppen zijn net gesteld
Frankism
 

Volgende

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten