Zoals ik al gemeld had in het voorsteltopic, had ik voorlopig als grootste probleem een lekke hoofdkoppelingscilinder. 1 besteld en ik dacht laat ik dat ding er in de autohobbyclub maar ff insleutelen. Ook ff een litertje differentieel-olie gekocht, dus eerst de brug even op en de olie vervangen. Dat verliep vrij soepel en vlot (geen muurvast zittende bouten)
Vervolgens van de brug af en de oude koppelingscilinder eruit getrokken, tot zover nog geen centje pijn. De nieuwe gepakt en toen viel mij op dat er nog een extra "bedieningsstang" (noem het maar ff zo) bijzat. 1 met een witte kop en 1 met een zwarte. De zwarte is de langste van de 2. Oud en nieuw naastelkaar gelegd en stang erin en met de witte erin waren ze beide even lang, dus wit moet ik hebben (boerenverstand enzo) Hup de nieuwe cilinder erin, volgens: http://www.benzgarage.de/technik/kupplu ... inder.html zou het ontluchten niet zo'n probleem moeten zijn.... Nou dus wel, ik heb me het schompes lopen pompen en er gebeurde helemaal niets.... Uiteindelijk (lang leve de hobbyclub) maar even zo'n beheerder aan zijn jas getrokken en die kwam met zo'n compressor aanhobbelen, zo'n speciaal ding gevoed door de accu (nee, geen easybleed)Hup dat ding op de pot, pompen en bij de bak het ontluchtingsventiel los. Ging vlot, alle lucht eruit en dacht klaar!!!
Nou, klaar.... Nu grijpt mijn koppeling de eerste centimer al aan, ff kort uitleggen, als ik wil wegrijden hoef ik het koppelingspedaal maar amper op te laten komen en hij rijdt al weg. Is dit normaal? Of had ik toch die lange "bedieningsstang" erin moeten proppen? Of kan het toch nog een kwestie van lucht in het systeem zijn?
Even voor de duidelijkheid, de "kolbenstange" op de foto heeft een witte kop, die heb ik ook geplaatst, maar ik heb er ook 1 met zwarte kop en die is een stukje langer.
Post edited by: Ids, at: 2009/02/23 22:59<br><br>Post edited by: Ids, at: 2009/02/23 23:41