[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
slaolie : Diesel Specifiek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 16:26

slaolie

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Re:slaolie

Berichtdoor alex240diesel » 19 jun 2008, 12:39

Heb even he topic door gelezen. en wil een paar opmerkingen maken.

1. Rijden op PPO kan met alle dieselmotoren zonder verwarming van leidingen bij warme temperaturen
2. Rijden op PPO zorgt voor het sneller vergaan van rubbers inverband met de eigenschappen van de diverse PPO brandstoffen
3. Rijden op PPO gaat beter als tank, leidingen en pomp verwarmdzijn, omdat de viscositeit dan wordt verlaagt
4. Rijden op PPO is zonde voor alle producten die worden gebruikt voor de productie
5. Ik rijd liever op Diesel dan op PPO omdat per saldo Diesel beter is voor het milieu
6. Landbouw grond moet worden gebruikt voor onze voedsel voorziening, niet voor de honger naar brandstof.

Hierbij stop ik mijn relaas over deze onzinnige brandstof
Diesel met LPG zie ik overigens wel als een goede oplossing voor een schoner milieu.
alex240diesel
 


Re:slaolie

Berichtdoor JantjeV8 » 19 jun 2008, 13:18

Hoezo onzinnige brandstof???

Nee, gewoon ons voledig afhankelijk laten blijven van de meest onbetrouwbare landen ter wereld en gewoon met z'n allen de voorraad fossiele brandstof die moeder-aarde in miljoenen jaren voor ons heeft aangelegd in een tijdsbestek van nog geen 200jaar uitputten...

Brandstof uit natuurproducten zijn ronduit perfect te organiseren. Tijdens de groei van een plant ontrekt het ook nog eens de CO² uit de lucht.

In Schijndel zit iemand die haalt 'diesel' brandstof uit appels en uit algen die in iedere sloot groeien. De appels haalt hij bij de groenteveiling op die als overschot bij de veiling in de 'doordraai' bak terecht komen.

Landbouwgrond voor voeselvoorziening is prima, maar niet in Nederland. Dan is het te droog, dan is het te nat, in de glastuinbouw stoken ze in de winter d'r eigen een ongeluk om nog maar niet van de verlichting te spreken. De aardappels groeien buiten maar die zitten ieder jaar wegens onze natte zomers verrot in de grond, dat haalt dus ook niets uit. Binnenlandse klimaten zijn daar veel beter voor geschikt en de arbeid is er betaalbaarder.

Overigens, hoe mooi de bollenvelden rondom Lisse dan ook zijn, het is het meest vervuilde grond gebied van Nederland om die bloemen zo mooi van kleur te laten worden...
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten