Hallo,
sinds een aantal maanden rijd ik op LPG. Bevalt prima. Voor de inbouw heb ik de ontsteking vernieuwd en de kleppen gesteld. (uitlaatkleppen op 0,30 mm. (m102 motor, 230E)) Daarnaast rijd ik rond met flashlube. Na een aantal maanden wilde ik toch eens weten of de klepspeling aan de uitlaatzijde verkleind was en ik wilde deze eventueel op 0,35 mm stellen. De klepspeling was niet meetbaar kleiner geworden, maar ik schrok toch even toen ik aan de uitlaatzijde alle borgmoeren (tenminste cilinider 1 en 2, de andere niet geprobeerd) niet loskreeg! Ik gebruikte daarbij een erg goede kwaliteit en goed passende kruiskop om de stelschroeg tegen te houden. Desondanks is de kop van de eerste stelschroef een beetje beschadigd.
Wat nu? Weet iemand welke maat schroevendraaier het exact moet zijn (Pozidriv of philips)? Wellicht kan ik de moeren eraf halen met een moer-splitter, maar ja dan heb ik nieuwe moeren nodig (speciale schroefdraad?) Misschien met een gerichte vlam de moer warmstoken en/of van die kruipolie die meteen afkoelt gebruiken?
Kun je stelschroef vervangen zonder de kop eraf te halen? Wellicht met een hefboom de klep indrukken?
Hebben meer mensen deze ervaring (vastzittende borgmoeren) bij gebruik van LPG? Wellicht wordt de boel te heet door een te schraal mengsel of een verkeerd ontstekingstijdpunt?
Vaes.