[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een bijzondere Kombi : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 14:06

Een bijzondere Kombi

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:Een bijzondere Kombi

Berichtdoor wwwW123 » 10 jul 2008, 09:48

hoe witte gij da allemaal jan280ce ?? :-)
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 10 jul 2008, 10:12

er staat me bij dat deze auto enkele maanden geleden is geveild op Ebay.de. Als ik me niet vergis is hij toen voor ongeveer €18.000,- verkocht.
Trouwkoets

Berichtdoor jan280CE » 10 jul 2008, 10:34

Ik heb een brede autobelangstelling en interresseer me nogal voor de zgn. exoten, dus zit ik vaak op allerhande kleine fora waar dit soort zaken uitgebreid (soms tot op boutje moertje nivo) behandeld worden. Als zaken mij boeien sla ik nog wel eens wat op op mijn harde schijf, en deze auto kende ik dus. Het is ongekend hoe en wat men in die kringen allemaal weet. Van de oorspronkelijke bouwer tot aan de verschillende eigenaren aan toe. De auto staat overigens nu weer te koop, maar om Caspers topic niet helemaal te kapen had ik bewust geen foto’s van zijn bron geplaatst.

Ik hoop dat de verkooplink werkt:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2

Voor het geval dat de link niet werkt, hierbij de advertentietekst

Kombi, Gebrauchtfahrzeug
Preis: EUR 19.500
Verhandlungsbasis
Kilometerstand: 225.500 km
Leistung: 138 kW / 188 PS
Kraftstoffart: Benzin
Anzahl der Türen: 4/5 Türen
Getriebe: Automatik
Erstzulassung: 11/1985
HU: 3/2009
AU: 3/2009
Klimatisierung: Klimaanlage
Herstellerfarbbezeichnung: turmalingrünmetallic
Farbe: Grün
Ausstattung:
ABS, Anhängerkupplung, El. Fensterheber, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Sitzheizung, Tempomat, Zentralverriegelung
Fahrzeugbeschreibung:
300SE Kombi, Profiumbau auf Basis W126 Limousine und original Heckbereich mit W123 Kombi Rohkarosse, absolutes Unikat. Champagnerfarbene Lederausstattung mit klappbarer geteilter Fondlehne mit riesigem Laderaum, Sitzheizung, elektrische Sitzverstellung, edles Wurzelholz, eFH. Viele Verschleißteile neu. Sehr gepflegtes und einmaliges Fahrzeug !!

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor JantjeV8 » 10 jul 2008, 17:47

Het komt een beetje triest over, 'de zoveelste handelaar'. Wordt er op die fora gesproken over deze auto Jan? Valt hij tegen in de praktijk of zo? Het comfort van de 123 T staat gewoon op hoog nivo, laat staan dat van de W126. Nu dat gecombineerd, de ruimte van de 123T en het comfort van een 126.. Wat wens je nog meer?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor jan280CE » 10 jul 2008, 19:34

Over deze auto is in de loop der jaren al het een en ander gepublceerd..
Er wordt niet alleen hier veel gebept en het tot in detail doorzagen over zaken die de de gemiddelde auto/
klassiekerbezitter eigenlijk niet interresseren vind ik nu juist weer leuk. Je zit dan al snel op het nivo van de
Slumpf collectie in Mulhouse te zwetsen. Die weet daar een of meerdere exoten te staan, de ander heeft dit (gehad).
Er zijn in dit wereldje enorm interressante mensen waar je normaal amper mee in gesprek komt. Zo ben ik jaren terug
eens in een loods geweest in Nieuw Amsterdam (Drenthe) van een oude gepensioneerde leraar uit het technisch onderwijs.
Wat die man had staan, en wat hij restaureerde met zijn eigen draaibankje, schaafbankje en persen e.d. ongelofelijk.
Ik ben nog eens bij hem thuis geweest waar hij mij diverse fotoalbums met door hem bezeten en gerestaureerde auto’s
heeft laten zien. Ik heb hem nog gevraagd of ik niet eens een vorm van stage bij hem mocht lopen (en dat op mijn leeftijd)
Alleen al om het feit dat met overlijden deze man er weer een heleboel kennis en kunde zou verdwijnen. Dat werd vriendelijk
geweigerd. Ik ben er een paar jaar terug nog eens wezen kijken, maar alles zag er verlaten en vervallen uit, helaas
Maar goed ik dwaal af. De auto heeft in de laatste 3 jaar minimaal 4 eigenaren gehad waarbij het eigenlijk alleen maar stilstond.
Regelmatig duikt hij dan weer op bij diverse handelaren. Rond 2004 stond hij in Saarbrücken te koop waarna hij voor 2 jaar naar
de omgeving van München ging. Daarna gaat het spoor via Stuttgart naar Thiessen die hem 1 ½ jaar probeert te verkopen.
Casper heeft het nog over een E-bay-veiling en nu staat hij te koop op mobile.den. Waarom wil niemand die auto?
Speculatie, maar als reclametrekker is hij intussen aardig gedateerd, de motorisering is onderbemeten, en de (gevraagde) prijs
is nogal aan de hoge kant voor een dergelijk oude auto. Dat trekt alleen speculanten, die zo,n auto niet willen bezitten en rijden
maar meer kopen om eraan te verdienen.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor JantjeV8 » 10 jul 2008, 22:45

Ja, dat zou een logische verklaring zijn. Zonde, want volgens mij kan het wel eens een verschrikkelijk fijne gebruikersauto zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor alex240diesel » 11 jul 2008, 12:34

Overigens is hij denk ik van een W126 uit gebouwd. Zelfs de achterlampen zijn volgens mij, aangepast, vanuit een 126. Leuk projectje is dat geweest voor hem die hem heeft mogen maken.
alex240diesel

Berichtdoor Hans230CE » 11 jul 2008, 12:36

Dat is een waarheid als een klok Jantjes, maar of ik hem nu ondergemotoriseerd moet noemen?

Een prachtwagen is het wel.

Er bestaan van die mensen die iets heel speciaals hebben staan,hier in OST is er zo een heerschap die
zijn eigen museum heeft Vol van die enorme Amerikanen. De brilkever en een Daufine hangen aan de muur
als opsmuk. En alles zelf gerestaureerd. Maar vreemde erinlaten, homaar!! ik acht me gelukkig dat ik
dat voorrecht eens heb gehad. Maar de volgende keer was er een vriend mee, maar het deurtje ging
niet open.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor jan280CE » 11 jul 2008, 13:01

Nu is onderbemeten misschien ook wel een groot woord, maar er waren op de W126 zwaardere motoren te krijgen.
Om dan een dergelijk project op te starten met de (volgens mij) lichtste versie maakt de auto niet aantrekkelijker.
Ik kan je helaas niets vertellen over het gewicht, maar ik kan mij voorstellen dat het met een zwaardere motorisering
het net even iets meer heeft wat rijcomfort en beleving betreft.

groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor JantjeV8 » 11 jul 2008, 13:11

Ik ken de W126 S-klasse, en geloof het of niet, het heeft iets, ook in de 280 versie. Laat staan het rijcomfort van de SEL (die volgens mij als basis voor deze Kombi heeft gestaan) die nog 10 cm langere wielbasis heeft dan de standaard.
Ik heb ook een 380 gehad, maar die gaat niet echt veel sneller dan de 280 hoor, zuipt alleen nog meer en het geluid is bij fors optrekken geweldig. Bij cruisen hoor je niets.
Zo'n S is gewoon een klasse apart.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Trouwkoets » 11 jul 2008, 13:27

Deze 300 heeft een m103 motor, en die zat ook in de 260 en 320. Bijna 200 pk lijkt mij ruim voldoende.

Ik zou er gewoon mij gaan rijden, van dat doorschuiven van die koets wordt niemand wijzer, maar elke partij hoopt natuurlijk van wel.

Er is één groot nadeel aan deze koets: De achterkant met die lichten is niet echt geslaagd. Ze hadden er beter aan gedaan W123 of W124 achterlichten te gebruiken.
Trouwkoets

Berichtdoor jan280CE » 11 jul 2008, 17:29

Het wordt wat lastiger om uit te leggen, maar wederom een poging dan maar.
Kijk je naar zijn voorganger de W116 dan zijn deze doorgaans voor nog zeer moderate prijzen te krijgen.
Praat je de daarintegen over een 450 SEL 6.9 dan worden deze allang voor veel hogere liefhebbersprijzen verhandeld.
Het is dus bij de waardering (in bepaalde kringen) geen item of de auto met een lichtere motor ook prima te rijden valt.
Hetzelfde geldt (gaat gelden) voor de W126. Zou hier als basis een topmodel gebruikt zijn, was waarschijnlijk (vermoeden) de verhandelbaarheid een stuk beter geweest.

Groet,

Jan
jan280CE

Berichtdoor Nico Vliet » 11 jul 2008, 22:00

Inderdaad jan, als je dan toch zo'n project gaat doen kan je er het best meteen een blok uit een 560 in hangen.
Nico Vliet

Berichtdoor benedendijker » 11 jul 2008, 23:48

Leuk om te zien.
De vraagprijs ook, als ik de mijne verleng en verhoog dan hoef ik geen camper meer te zoeken.

Ad.
benedendijker

Berichtdoor Motormongool » 12 jul 2008, 00:03

Ik vind het een erg statige auto, die in mijn ogen zeker niet mislukt is. Maar sinds ik op een tentoonstelling eens een Ferrari in stationuitvoering heb gezien kijk ik nergens meer van op, ha ha !!
maar zoals trouwkoets al aanhaalde: de achterlichten zitten 'net niet' lekker in de koets. Ook zijn de dakraillings voor het mooie net iets te kort naar mijn mening.(achterkant)

Inderdaad zonde dat deze auto niet gewoon gebruikt wordt maar als handelswaar wordt gebruikt.Zo'n auto verdient een toegeweide eigenaar.

leuk topic trouwens :-)
Motormongool

Berichtdoor jan280CE » 12 jul 2008, 08:16

Voor diegenen die ook wat (om)bouwplannen hebben is dit misschien iets.
Bouw je eigen 300SL

http://www.gullwingfactory.com/

Groet,

Jan

jan280CE

Berichtdoor jan280CE » 12 jul 2008, 08:22

Of toch liever een pickup

jan280CE

Berichtdoor jan280CE » 12 jul 2008, 08:23

Zonder commentaar

jan280CE

Berichtdoor jan280CE » 12 jul 2008, 09:45

Ad schreef:
Leuk om te zien.
De vraagprijs ook, als ik de mijne verleng en verhoog dan hoef ik geen camper meer te zoeken.

Er is niets wat nog niet gedaan is.
Vantagefield heeft in de 80er jaren deze W124 omgebouwd voor de Sultan van Oman.

http://www.vantagefield.com/

Groet,

Jan

jan280CE

Berichtdoor jan280CE » 12 jul 2008, 09:46

En van een anders zijde

jan280CE

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....