Hallo forumlezers,
ik ben maandenlang bezig geweest met zoeken op het forum en rondvragen of iemand een idee had waar toch het gerammel van mijn auto vandaan kon komen. Allerlei helse ideeen mochten de revue passeren en steeds was het dat niet (gelukkig); steekassen goed, torsiestangetjes vevangen, wiellagers Oké, keerring van het differentieel vervangen, en nog bleef het aanhouden. Tot ik laatst ineens het idee kreeg eens aan mijn remklauw rechtsvoor te voelen. Met een beetje kracht kon ik hem een pietsie heen en weer rammelen. Het gaf een aardig geklengel tegen de bouten en ankerplaat, ondanks het feit dat de speling nog geen halve milimeter was. Ik heb vandaag de bouten eens een extra draai gegeven en nu zit het handeltje muurvast. Ook tijdens een aardige testrit over hobbelweggetjes, waar ik het rammelen steeds hoorde optreden, blijft het nu stil in het vooronder -behalve de heerlijke 6-cilinder natuurlijk. Ik geef toe: het is bijzonder stom dat ik toentertijd niet dat extra draaitje gegeven heb, maar ik kon er slecht bij en het ging al zo zwaar dat ik in de veronderstelling was dat het voldoende was zo -je wilt je bouten ook niet afdraaien. Niettemin zet ik dit er even op voor het geval iemand anders eens een vergelijkbaar euvel tegen komt; dan hoeft je zoektocht niet zo lang te zijn als die van mij. Heeft misschien ook iemand iets aan mijn raad.