door blok_lex » 21 sep 2008, 16:25
Hoi Wimada,
Bedankt voor je reactie. Ging prima. Ik heb een kenteken! Wordt binnen drie werkdagen thuisgestuurd.
Ik heb van Jaap (Rijnstadgroep) de schokbrekers geleend en de avond van tevoren er onder gezet. Was toch wel een klus, temeer omdat het systeem nog vol olie bleek te zitten!! Dat spoot er dus behoorlijk uit en ik kreeg de nippels ook niet meer dicht (met een bout en moer met koperen ringetjes) Daarnaast zijn de schroefveren zonder ondersteuning van de niveauregeling ook niks waard! Hij zakt namelijk helemaal door zijn veren achter. Ik kreeg de schokbrekers onder ook niet door de gaten heen want mijn krik wilde niet hoog genoeg. Dus eerst onder de bodem krikken om het achterwiel los te krijgen en de schokbreker. Dan nog een keer wiel er op en weer laten zakken. Dan krik onder de draagarm: de auto gaat dan veel hoger. Wiel er af en schokbreker er onderuit halen nieuwe schokbreker er weer in. Dan wiel er weer op en auto laten zakken, krik weer onder de bodem, weer opkrikken wiel er weer af en dan pas zakt het wiel ver genoeg naar beneden om schokbreker vast te kunnen zetten. Pfffft dat twee keer, en het werd al donker, dus bouwlamp er bij.
Om het oliekanaal dicht te krijgen heb ik de originele veerelementen maar weer aan de binnenkant aan de slang vastgezet maar ook daarmee bleef het lekken.
Ik heb zelf twee kentekenplaten gemaakt: lettertype op internet opgezocht, malletje gemaakt en gespoten op twee witte plankjes van 52cm bij 11cm. Daarna nog even alle originele duitse papieren door de scanner heen (leuk voor later) want die worden allemaal ingenomen.
En dan op weg naar Arnhem, RWD. En omdat ie aan de achterkant zo laag hing probeerde het systeem onderweg steeds de veren op te pompen met een verschrikkelijk piep- en gorgelgeluid door alle ontstane luchtbellen. Al met al was ik toch heel blij met de schokbrekers want deden hun werk goed, anders was ik tijdens de rit naar de RDW zeker een aantal keren van de weg afgedweild, hij stuiterde eerst namelijk wel heeeel erg. Tsjong wat gaat dat ding zeg! Als je echt gas geeft zijn er maar weinig auto's die het nog bijbenen. De benzinemeter gaat dan wel heel snel achteruit.
De typegoedkeuring was uiteraard een formaliteit: alles klopte (chassisnummer, kleur, uitvoering etc.). Kosten 90 euro en geen BPM. Ik heb de auto daarna meteen naar HCS in Bemmel gereden. Die doen de APK-keuring en herstellen de niveau-regeling achter (Jaap: ik heb ze met klem gezegd dat die schokbrekers van jou zijn en dat ik ze koste wat kost terug moet krijgen. Ik heb ze ook weer helemaal schoongemaakt). Tevens hebben ze daar een viertal kroonkurk-velgen voor mij apartgezet en het houten lijstje voor op het dash-board.
Het wordt al wat. Ik heb waarschijnlijk ook al ergens een nieuw interieur van een 230E uit 1981, kleur een soort camel-beige en ik heb een pot 2K-lak laten mengen voor de reparatie achter en het nieuwe voorspatbord (besteld bij mercedes-only in Hapert). Op mijn werk zag ik toevallig nog twee "opschroef-dakdragers" liggen die gratis mag meenemen, voor de topkoffer. Daarna nog de gastank regelen.
Ik heb het er wel erg druk mee, vandaar dat ik niet zoveel meer op dit forum ben maar die tijd komt wel weer.
Bedankt allemaal voor de support. Als ik wat verder ben zal ik weer eens wat foto's op de site zetten.
Groet,
Lex
P.S. Hoe zit het nou met de club-status en het lidmaatschapsgeld?