Heren, eerder rapporteerde ik over de problemen die ik had met een deur. Uiteindelijk heb ik de onderzijde van linkervoorportier opnieuw gespoten, tot onder de stootstrip. Ik deed dit met een primer en spuitbus op kleurnummer van multi-color.
Zo gedaan:
- goed schoon
- licht opgeschuurd
- met korte tussenpozen een paar lagen primer
- uurtje gewacht
- licht opgeschuurd
- een stuk of 5 lagen lak gespoten, steeds met een korte droogtijd ertussen. Spuitbus van 400 ml was helemaal leeg.
Over het geheel genomen ben ik niet ontevreden over hoe het gegaan is. Behoorlijk netjes gedaan, vind ik zelf. Echter, een paar dingen vallen op:
- het is niet 'spiegelglad'. Er lijkt een hele lichte bobbeling zichtbaar alsof je nog een beetje de structuur van de verf ziet. Een licht sinaasappelhuidje. Daardoor (?) heeft de deur ook een wat matter uiterlijk dan de rest van de auto.
- ik heb geprobeerd de deur in de was te zetten, in de hoop de glans wat op te kunnen trekken, maar daar reageert hij niet zo goed op. Lijkt niet meer, maar eerder minder te gaan glanzen.
Waar zit het hem in? Nog meer lagen moeten doen? Kortere droogtijden? Toch nog een laklaag erover (hoeft niet volgens mijn lak-verkoper)? heeft het met de nozzle van de spuitbus te maken?<br><br>Post edited by: Yoast, at: 2009/08/17 11:25