Hallo allen,
Ik zit met een lastig roestprobleem aan de binnenzijde van de kofferbak, tegen de achterzijde. . Dit zet zich, gelukkig wel in mindere mate, door langs bijna die hele rand maar is het ergst onder de achterlichten (zoals op foto).
De roest is gelukkig nog niet door en door, aan de buitenkant is de lak nog gaaf en niet gebobbeld (het stuk wat je kunt zien in de reflectie van de bumper).
Omdat slijp- en laswerk er wegens de hitte vermoedelijk voor zal zorgen dat de de buitenkant ook overgespoten zal moeten worden ivm verkleuring etc., wil ik het ergste wegkrabben, -snijden en -zagen en toch eerst proberen met een roestbehandeling de boel zoveel mogelijk af te remmen.
Het rottige is dus dat de roest zich in hoekjes en tussen 2 op elkaar gelaste lagen bevindt en daar kom je dus echt niet bij tenzij je die hele laag eraf slijpt.
Mijn vraag: Ik heb al veel gelezen over producten als ML wax, Waxoyl, Dinitrol, Fluid Film etc. maar ik kan niet beoordelen welk product het beste zou zijn voor mij. Kunnen jullie mij een advies geven, liefst met argumenten/ ervaring?
Ik ben dus op zoek naar een relatief dun product wat goed in de roest trekt waar ik niet bij kan en dit zoveel mogelijk conserveert.
Het idee is om dit via de gaten op de foto in te spuiten en dan goed te laten intrekken. Het moet dun genoeg zijn om ook tussen de 2 op elkaar gelaste lagen te trekken.
Ik weet het, ik weet het, het is vloeken in de kerk maar ik heb er nu geen geld voor om het goed te laten doen en ik kan het ook niet zelf...
Bedankt voor jullie advies.