[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hulp gewenst.? Snoerloze slijptol..?Rijnmond.. : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:12

Hulp gewenst.? Snoerloze slijptol..?Rijnmond..

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:Hulp gewenst.? Snoerloze slijptol..?Rijnmond..

Berichtdoor wwwW123 » 09 jan 2009, 15:55

semrick: wat ik iets eerder al schreef eigenlijk:...dus de burger gaat op straat zelf sloten doorslijpen/zagen?
hoe weet de andere burger dan of er iemand een fiets aan het stelen is of niet???
en blijkbaar, volgens de agente, zijn de zaken dus niet zelf op te lossen, want de politie zegt toch zelf; niet aan het slot komen, want dat is niet van jou...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 09 jan 2009, 19:38

semrick zit bij politie...toch?
MajikSimon

Berichtdoor Semrick » 10 jan 2009, 18:58

Dit probleem komt vaker voor dan je denkt.
Soms is het per ongeluk als er veel fietsen bij elkaar aan een en dezelfde lantaarnpaal staan maar heel vaak is het ook gewoon 1 of andere grapjas die het leuk vind om een ander letterlijk vast te zetten.
Als het een "bokkiewokkie"slot is en de eigenaar kan 100% kan aantonen dat de vastgezette fiets van hem is, en we hebben tijd dan knippen we de fiets gewoon los. Lastiger is het met sloten waar ook een goede betonschaar zich op "stukbijt". Dan wordt het toch aan de slag met een agregaat en/of slijptol en dat laten we graag aan de eigenaar zelf over.
En als je vooraf dus eerst een melding maakt dan heb je met de politie ook geen last.
En het is raar maar waar; Hoe openlijker je te werk gaat (met agregaat en slijptol) hoe minder mensen het verdacht zullen vinden. (Dit is geen tip ;-)
Ik heb overigens nog niet meegemaakt dat iemand aangifte kwam doen van de vernieling van zijn slot terwijl deze om een andere fiets zat.
Het is denk ik wel handig om vooraf de situatie even op foto vast te leggen. (Dat is dan wel weer een tip).
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Citrobenz » 10 jan 2009, 20:31

Het is onvoorstelbaar hoe weinig mensen reageren als je een fiets "steelt"
Toen mijn dochter nog studeerde had ze een baantje bij de C100 in Steenwijk, ze ging daar meestal op de fiets heen.
Als het dan slecht weer was haalde ik haar 's avonds wel eens op, ik had toen nog een Jumpy (bestelauto)
Ik pakte dan gewoon haar fiets uit het fietsenrek, terwijl hij dus nog op slot stond, en deed haar fiets dan achter in de auto. In al die keren dat ik het deed heeft niemand mij er op aangesproken wat ik aan het doen was. Dat heeft mij wel eens verbaast.
Of ik had een eerlijk gezicht :) laten we het daar maar op houden.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Harmen » 11 jan 2009, 14:13

ik heb in groningen een keer hetzelfde probleem gehad; een grapjas had mijn fiets ook vastgezet met een ander slot. Ik ben naar de dichtsbijzijnde fietsenboer gegaan, kwam ik wel vaker met mijn brakke fietsje, vroeg om een schaar om een slot los te knippen, nadat ik het verhaal had voorgelegd. Ik ben dood gewoon naar de fiste terug gelopen en heb mijn eigen fiets losgeknipt. tussentijds kwam er net een volle trein aan en al die mensen zijn zo ongeveer op 5 meter langs mij heen gelopen; niemand die wat zei!!! maar mijn fiets wel mooi los! gelukkig geen politie, want met een studentenfiets kan je denk ik nooit aantonen dat die van jou is.... de mijne was nog van mijn opa geweest... niks geen bonnetjes of wat dan ook beschikbaar.....
Harmen

Berichtdoor Hans230CE » 11 jan 2009, 15:39

De moraal van het verhaal?

Bij ons kan je gratis je Nationaal Nummer in je frame laten graveren, dan kan je middels je identiteitskaart.
En bij ons komt bde politie ook enkel maar in aktie als je het zo kan bewijzen en als er tijd vrij is.

Suc6 bij de werzaamheden, en nheb ik goed begrepen dat die fietsen er al 2 weken of zelfs maanden staan. Neem je ze toch alletwee mee naar huis en werkt lekker in de warmte!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Vorige

Keer terug naar Van alles en nog wat....