door Leo Schröder » 22 jul 2011, 16:17
Hallo,
Ik rij een 200 M102.920 carburator op gas. Tot op heden geen problemen. Je moet vaker de kleppen controleren omdat ze eerder inslaan als vroeger (1981) met loodhoudende benzine, het lood smeerde en koelde de klepvoering en de klepzitting, geen probleem dus. Nu op LPG slaan ze wat eerder in. Ik controleer elke 5000km en moet zo af en toe eens iets stellen( 0,1/0,2), geen grote variaties. Het ligt denk ook aan de rijstijl. Meestal doe ik 30, 50, 70km p/u van 2, 3, 4. Ik rij gemiddeld 1:9 (zo'n 400km op 45L(80%vulling)). De tank inhoud is 55L.
Onderhoud bestaat bij mij uit tijdig nieuwe LPG bougie plaatsen, klepspeling goed houden, olie tijdig vernieuwen incl. filter. Totale geschatte kosten nog geen 200 euri's p/j met een kilometrage p/j van zo'n 15.000K. de teller staat nu op 159K en nada problemen. Bij koude start schud de motor een beetje, kan misschien wat beter afgesteld worden.
Af en toe rij ik op benzine om gummen van de brandstof in de carb. te voorkomen.
Conclusie voor mij, een prima blok de M102 op LPG
Groet Leo
W123-200-M102 LPG