Afgelopen week circa 2 duizend kilometer gereden in Frankrijk met de 230E
Leuk om te vermelden is dat ik 1 op 10 haalde bij een constante snelheid van 130 km. Dit gemeten met de tomtom.
Wel had ik 2 problemen, het eerste probleem is het contactslot.
Met veel moeite krijg ik het contactslot omgedraaid om van het stuurslot af te komen.
Ondanks dat ik het slot heb ingespoten met wd 40.
Is nu het probleem de sleutel of het contactslot?????
Het tweede probleem is het sturen, het lijkt erop dat ik meer moet sturen dan nodig is.
Met name tijdens het wisselen van banen bij wat hogere snelheid, de auto reageert vrij snel op een stuurbeweging waardoor er weer lichtelijk gecorrigeerd moet worden.
De auto is goed uitgelijnd.
De banden zijn nieuw als ook de schokbrekers.
Dit alles maakt het rijden wat vermoeiend.
Kan het zijn dat de stuurdemper vervangen moet worden??? Of voldoet deze omschrijving niet aan het probleem.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Hans