Het is nu 10 nov 2024, 13:57
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Limited 97 » 01 dec 2009, 17:17
Mijn schuifdak is uitgerust met zo'n mooi zonnescherm dat op pootjes bevestigd is.
Eigenlijk wil ik dat zonnescherm verwijderen, er gaat altijd troep onder zitten.
Dan blijf ik wel met die 'pootjes' zitten, die aan de 'snorren' vast zitten:
Kan ik die verwijderen zonder het schuifdak eruit te moeten halen ?
Heb al zitten kijken, de 'snorren' moeten vervangen worden, maar ik vraag me af of dat zonder demontage van het hele dak gaat lukken.....
Iemand ervaring met dit fenomeen ?
Dank<br><br>Post edited by: Limited 97, at: 2009/12/01 16:24
-
Limited 97
-
door Wim Matsinger » 01 dec 2009, 17:37
De bevestigingsbeugels zitten geklemd tussen een rails welke met een aantal kruiskop schroeven aan de zijkant vastzitten. deze schroeven verwijderen en ze komen los (we even piellen hoor met je schroeven draaier is nogal smal op er tussen te komen.
gr wim
-
Wim Matsinger
-
door Hans230CE » 02 dec 2009, 00:09
Die 2 aan de zijkant zitten idd geschroefd, die vooraan geklemd. Feit is wel dat je dak mogelijk beschadigd is na het jarenlang gebruik van de winddeflector.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans
-
Hans230CE
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Limited 97 » 02 dec 2009, 00:45
Dank, moeten dan wel nieuwe snorren komen, anders blijven er sleuven achter in de snor, daar waar de beugels door de snor heen komt..
Kan je die snorren vervangen zonder schuifdak eruit te halen ?
Ik zie 3 kruiskop schroeven per zijkant, maar nog een blokje aan het eind met een kruiskop erin.
Die kan ik moeilijk bereiken omdat het open schuifdak nog in de weg zit...
-
Limited 97
-
door AdriaanVogelzang » 02 dec 2009, 01:32
nee dat kan niet! het dak moet er uit... heb je een handbediend of een electrisch dak? in het handbediende verhaal is het redelijk simpel, als ik me niet vergis dak openen en met dat je het sluit naar boven trekken dan haal je het er zo uit...
-
AdriaanVogelzang
-
door Limited 97 » 02 dec 2009, 18:40
Is electrisch, zal de hemel open moeten (lijkt wel kerst
)
-
Limited 97
-
door Bogent » 03 dec 2009, 09:50
De snorren kunnen vervangen worden zonder het dak er uit te halen. Als het dak helemaal open is kan je net bij het achterste schroefje.
-
Bogent
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur