[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
FrankG : Even voorstellen - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:27

FrankG

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Re:250 gekocht!

Berichtdoor FrankG » 08 feb 2009, 21:17

Staat niet op de optielijst: printeraansluiting!

FrankG

Berichtdoor FrankG » 08 feb 2009, 21:18

minder fraaie kant

FrankG

Berichtdoor FrankG » 08 feb 2009, 21:19

minder fraaie kant 2

FrankG

Berichtdoor Nico Vliet » 09 feb 2009, 23:12

Aha Frank, jij hebt dan de james bond versie met die sub D stekker! Maarre, zou het ook niet weten, zal er wel door een van de vorige eigenaren zijn ingebouwd. Gaat er een kabeltje ergens heen? Heb zelf wel eens een yank gehad met een microfoon binnen en een speaker onder de motorkap!
Nico Vliet

Berichtdoor FrankG » 13 feb 2009, 21:57

hallo,

even een update (zie evt. ook het LPG topic).

De 250 staat bij de garage, omdat de onderhoudstatus onbekend is en vermoedelijk slecht. En hij startte slecht.

De ontsteking bleek totaal versleten (kabels, bougies, rotor en stator). Wordt vervangen. Het luchtfilter was compleet zwart.

Verder waren de remblokken op en de transmissiedemper achter de versnellingsbak. (De monteur noemde het anders, maar dat ben ik vergeten). Het is dat rubberen ding dat het koppel overbrengt. De achterswte was nog goed, kon je mooi het verschil zien.

De uitlaat is ook volkomen slecht, diverse keren gelast, dichtgesmeerd etc. Zal wel een duur grapje worden. (Andere keer, nu effe niet).

Maaaaaar, het goeie nieuws heb ik als toetje bewaard, van onder bekeken is m'n kar echt super goed, helemaal niks aan te zien. Goed hè! Alleen helemaal de linker achterhoek was dichtgesmeerd, maar dat had ik van buiten als gezien.

Bij de aankoop had ik geen brug, en zo met je kop er onder zie je toch eigenlijk weinig. Valt me dus 100% mee, geen rottigheid die ik nog niet wist. Da's toch waar we ons het meeste zorgen om maken, niet?

Groetjes,
Frank

PS oja de monteur heeft zelf een 280 SLC (ook gaaaaf hoor, en helemaal gerestaureerd). En een Cadillac El Dorado.
FrankG

Berichtdoor FrankG » 20 feb 2009, 21:25

Volgende update:
Voor dik 600 euri vertimmerd en nou loopt en start ie weer als een zonnetje! Trekt ook veel beter door, wat een verschil! Invoegen is een feest!

Vervangen zijn:
4 bougie's (2 zitten vast, zie mechanisch topic)
Rotor
Oliefilter
remblokken
luchtfilter
slijtindicator
flexkoppeling (is dat een Hardy schijf?)
pakking automaat
filter automaat
verdeelkap
automaat olie
motorolie
kleppen gecontroleerd, stonden goed.

Nu hoop ik het achterstallige onderhoud wel weggewerkt te hebben.

Mijn vrouw is inmiddels een weekend trip aan het maken met de Benz. Vanmorgen vertrokken en inmiddels gearriveerd bij de Franse Noncles. Ik heb gevraagd wat sfeerfoto's van de Benz te maken in het lieflijke Franse heuvellandschap. Zal ik in het vakantieforum plaatsen.

(mijn introductie topic is hiermee wel afgerond denk ik. Dan ga ik vanaf nu ook nieuwkomers welkom heten).

Groetjes,
Frank<br><br>Post edited by: FrankG, at: 2009/02/20 20:29
FrankG

Berichtdoor FrankG » 15 mei 2009, 22:59

Toch maar effe bumpen.

Vanaf deze topic hartelijk welkom voor de nieuwkomers na mij, ik stond al op pagina 2! Ben een tijdje weggeweest.

Voor de geinteresserden een update:
Pijnlijkste probleem waren de 2 vastzittende bougies. Daarvan is er één al los gekomen, en de andere nu halverwege. Erger is dat ik ontdekte dat de achterste bougie er scheef in zit en dus ook niet helemaal aangedraaid zit. Hij loopt er overigens prima op, maar toch. Moet ik mee terug naar de garage.

Goede nieuws is dat 250 blokken eenvoudig te krijgen zijn bij sloperijen. Hoewel het natuurlijk een beetje eng is zo'n ding te kopen zonder lopend gezien (en vooral gehoord) te hebben.

Een ander gek probleem is de electrische koelfan, die gaat vanaf gisteren altijd aan (tenminste met het contact aan). Wat een herrie zeg. (Samenvattend, de interieur fan doet het niet als het wel moet, de koelfan doet het wel als het niet moet).

Zoals ik eerder schreef, ik klets hier wat over waar ik mee bezig ben, technische vragen stel ik op de juiste plaats in het forum.

Inmiddels een occasie uitlaat gekocht, moet er voor de keuring onder komen. Voor de rest niet mee bezig geweest, ben met een motorfiets aan de slag.

Naar het werk rijd sinds kort ik met een collega mee, dus de Benz is alleen voor plezierritjes en gezinsreisjes en zo.<br><br>Post edited by: FrankG, at: 2009/05/15 23:00
FrankG

Berichtdoor Roel280€ » 16 mei 2009, 00:01

Roel280€

Berichtdoor bass blom » 16 mei 2009, 10:49

250 staat stevig in mijn geheugen als de lekkerste auto die ik ooit had :P
eentje van 1977 had ik zo ergens rond 1987/88
bass blom

Berichtdoor FrankG » 16 mei 2009, 10:51

Jazeker Roel, ik verwachtte niet een probleemloze auto te kopen. Het komt wel allemaal wat sneller dan verwacht (en 't is natuurlijk nooit leuk). Maar ik heb al flink wat kilometers niet op de kapotte teller gezet, en allemaal met veel plezier! Ook m'n vrouw en de kinderen zijn er dol op. Ik vind de 250 ook echt bij mij passen; carburateur, degelijk spul, niet vooruitstrevend, niet flitsend, wel een klassieke uitstraling. Van-dik-hout-zaagt-men-planken ontwerp.

Deze kleine tegenslagjes zijn snel vergeten!
FrankG

Berichtdoor FrankG » 08 jul 2009, 22:07

Even een kleine update. (technische details staan in de betreffende topics).

Vandaag apk goedgekeurd (onder het hoofdschuddend gemompel "mi de hakke ovver de sloot" van de garagist).

De 2e hands middendemper die ik had gekocht blijkt niet te passen. Die heeft 1 buis aan de achterkant, en mijn einddemper 2. Dus de oude maar voor de zoveelste keer weer es dichtgesmeerd.

Banden, zit nu nog maar 1 echt goeie op...

De ventilator heb ik aan de praat, maar loopt zeer onregelmatig en soms helemaal niet. (even tegenaan slaan als er een steekproef komt...). Ga ik maken, moeten nieuwe koolborstels in en de collector afdraaien.

Oja, de scheve bouge is hersteld (alleen even het gat nagetapt).

Hij loopt matig op gas, maar ik durf nu pas terug naar de gasboer, nu alles verder ok is.

Groetjes,
Frank

PS oja, het W123 virus is besmettelijk, een collega van me heeft een 1977 280CE gekocht. Met werk, maar wel voor weinig.<br><br>Post edited by: FrankG, at: 2009/07/08 22:09
FrankG

Berichtdoor FrankG » 02 aug 2010, 23:05

Zo, weer een jaartje verder. Ben weinig op het forum geweest, maar nu toch even een update.

apk weer gehaald, met wat reparatie's:
Uitlaat nu (eindelijk) vervangen. New-old-stock van een forumlid gekocht. (middenstuk, voorpijpen nieuw).
Achter; remschijven+blokken+remslangen vervangen (nieuw)
linkerachterklauw vervangen (2e hands van Jan van Dijk uit SOmeren)

Eigenlijk geen specifieke oldtimer problemen dus, gewoon achterstallig onderhoud wegwerken. Wel jammer van het geluid, da's een stuk braver nu. Maar hij loopt wel een stuk beter nu! Van die nieuwe remmen merk ik niks, hoewel die ene klauw toch echt vast zat. schijf was duidelijk maar aan één kant geraakt. Heb er geen foto's van, sorry, maar was wel overtuigend.

Ondertussen een afspraak gemaakt bij een restaurateur (of hoe noem je zo iemand) die gaat het rottingsproces van de onderste rand achter de achterwielen repareren. Is een via-via adres, levert goed werk. Niet echt goedkoop. maar hij plamuurt niet en haalt alle rottigheid weg, dus niet er overheen zetten. Gaat om beide zijden, allebei slecht. Wordt niet gespoten, zetten we gewoon voorlopig in de bitak of vergelijkbare rommel. Heb ook een occasie linkervoordeur op mp gekocht.

Verder gewoon lekker tevreden rijden, goedkoop tanken (wel vààk :-( . Vooraf had ik me bedacht dat het mogelijk moet zijn om met de uitgespaarde wegenbelasting het extra onderhoud te betalen. (En met extra bedoel ik dan de oldtimer problemen, die bij een auto van 5 of 10 jaar oud nog niet opspelen, zoals roest).

Tot nu toe is het zo dat ik eigenlijk alleen gewoon onderhoud heb gehad, althans betaald. De oldtimer-trammelant heb ik zelf opgelost dus kosteloos. Imaginair heb ik nu een budget van ca 2500 euro voor reparaties. Dat gaat met die staartstukjes zeker niet op. Zelfs met een koprevisie (die er toch een keer aankomt) zit ik nog binnen mijn doelstelling.

En wat een genot, die onderdelen in overvloed, nieuw, 2e hands, en ook gang naar de dealer is zeker niet ridicuul. Sommige zaken zijn wel onbetaalbaar (kachelmotor), maar andere weer zeer redelijk (bumpersteunen). Dat is met de 2cv toch wel even anders (sorry dat ik het moet zeggen), ik had een oliedruksensor nodig, en begon maar gewoon bij de dealer. Werd ik toch gewoon afgepoeierd, verkochten niks meer voor de eend. Terwijl die toch tot 1990 of later gemaakt zijn. Sukkels.

Zo, dat was het weer, nog vragen, dan hoor ik het wel. Tzt natuurlijk foto's van de staartstukkies!

Groetjes van de tevreden W123 rijder!
FrankG

Re: 250 gekocht!

Berichtdoor FrankG » 17 jan 2012, 01:01

Hallo,
ik ben weer een tijdje afwezig geweest. Zal wel nooit het meest actieve forum-lid worden.

Toch lijkt het me leuk in dit topic even een update te doen. Dus: geen diepgaande technologische vragen, maar een beetje bijbabbelen over wat ik aan de wagen gedaan heb (en wat niet).

Nou, in ieder geval hebben we er heel veel en met heel veel plezier in gereden. Hoeveel weet ik niet, maar ik schat 75.000 in ca 3 jaar.

Gerepareerd is de centrale vergrendeling. Heerlijk! Verder zijn de bodems (links en rechts) van de kofferbak gelast. Dit was al rot toen ik hem kocht. Tevens is toen de koker links achter gelast. Dit was APK afkeur, en ik wist het niet. (Ondanks eerdere berichten). Wat kan dat toch goed verborgen zitten he. Zie fotos.

Ondertussen begonnen er ook wat motorische problemen. In een vrij korte periode begon ie blauw te roken. Vooral bij acceleratie, en dan vooral als je een tijdje stil gestaan hebt met draaiende motor (bij een stoplicht of zo). En dat werd steeds erger. Op lange afstand valt het mee. En hij verbruikt koelwater. Gesprekje gehad bij de motorenrevisie, maar daar werd ik niet vrolijk van. Koprevisie had in ingecalculeerd, maar deze man wist bijna zeker dat de zuigerspeling ook te veel was. Dit mede door de 400.000 die er op staan. En d'r gaat alleen al voor 900 euro aan zuigers in (ex BTW). Bij mekaar schatte hij het op 3000 excl. en dan moet ook nog de motor er uit (en er in). Dat lijkt me deze wagen niet waard, hij is bepaald niet in concours-staat.

Een tweede hands blok had ik niet zo veel zin in, die hebben toch ook allemaal een leven achter de rug. Toch gezocht en een blok gevonden waarvan de verkoper beweert dat de kop enkele jaren geleden is gereviseerd, en sindsdien 60.000 gereden. Dat blok is compleet met bak, startmotor, spruitstukken, de hele reutemeteut, uit een goed lopende auto gekomen. Nota's van de revisie zitten er bij. Ik heb de naam van de verkoper (een bedrijf) nog even gegoogled, en kwam op dit forum bij een aanbeveling door een prominent forumlid. Dus: Ik heb er vertrouwen in en heb het ding op de aanhanger gelegd. (ik heb nu even geen zin om man en paard te noemen, maar ik vond het een zacht prijsje, als het blok gewoon netjes loopt en zo. Kunnen we een paar jaar mee vooruit, en mijn eigen blok kan ik dan uit elkaar halen, dan weten we meer.

Oja, winterbanden zitten er op, vind ik toch wel een aanrader, als je plaats hebt om je banden op te bergen.

Verder alleen het normale onderhoud, kleppen stel ik zelf, los van de beurten. Als je het een paar keer gedaan hebt, is het een klusje van niks.

Nog op het programma staan: Deuren links-voor en rechts-achter. Heb al tweede-handse gekocht. Moeten nog gespoten en omgebouwd.
Km teller, heb een tweede-handse, maar zie een beetje op tegen het uitbouwen van het dashboard.
Spatborden voor: Idee is imitatie kopen en daarvan alleen de onderste helft gebruiken.
Overige roestplekken: komt wel een keer.
Interieur: Niks aan doen, schapevellen zitten heerlijk!
Bijlagen
2011-08_12.JPG
2011-08_12.JPG (51.73 KiB)
2011-08_09.JPG
2011-08_09.JPG (36.51 KiB)
2011-08_07.JPG
2011-08_07.JPG (53.16 KiB)
FrankG

Berichtdoor FrankG » 17 jan 2012, 01:51

Blokje!
Bijlagen
DSCF7688.JPG
DSCF7688.JPG (83.6 KiB)
DSCF7686.JPG
DSCF7686.JPG (68.02 KiB)
FrankG

Berichtdoor Roel280€ » 17 jan 2012, 23:48

Mooi om te lezen dat je na 75000km vooral genoten hebt. Een nieuw hart doet wonderen, kun je er hopelijk weer lang tegen aan... :D
Roel280€

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen