door benedendijker » 13 feb 2009, 20:00
Hoi Beste Benzvrienden,
Ik heb gisteren de kogel door de kerk gejaagd en besloten om een teede hands differentieel te kopen.
Naar aanleiding van het positieve verhaal van Toontje ben ik naar Lokeren Belgie getogen om een differentieel te kopen.
En omdat Toontje zijn kwijllappen al vol had had ik de mijne maar thuis gelaten.
Na de lunchpauze was ik bij de fa. v/d Velde in Lokeren, ook ik kwam in eerste instantie niet verder dan het kantoor waar de receptie was.
Toen ik vertelde waar ik voor kwam deelde de mevrouw mij mede dat men er mee bezig was 15 min geduld, na een kleine tien minuten kwam de patron zelf met de vraag wie denhollander voor een dif. voor de 123, ik riep want er waren inmiddels vier tot vijf klanten die stonden te wachten op hun onderdelen.
Loop u maar even mee, ik ben de patron achterna gelopen, die mij vroeg wat de reden was dat het dif was stuk gegaan.
Ik vertelde dat het kwam omdat ik een afstandsring bij het monteren achterwege had gelaten. U heeft um dan probleem zunne, weet je wat, ik zal er enkele ringen van verschillende dikte bij doen zodat u het geheel passend kunt maken.
Voor het eerst een sloper die meedenkt met zijn clientélen.
Op mijn vraag of differentieel het goed was, mijnheer als ik even mijn twijfels heb over een onderdeel dan gaat het hier de deur niet uit, ik geef u zes maanden garantie op dit differentieel, als er iets is mag u bellen dan zoeken wij samen naar een oplossing.
Het beeld dat Toontje schepte van deze fa v/d Velde is denk ik waar, voor mij was het in ieder geval een positieve ervaring.
En Toontje is daar een Hollandse legende, men schaterde van het lachen toen ik zijn bezoek en verslag aanhaalde.
Alléé alléé Toontje die heeftum hier ganse dag met open mond rond gelopen zelfs zijn picknik heeftum hier gedaan.
Toontje voelde zich hier als een kind in de Efteling een schoon manneke da Toontje.
Ik vertelde de patron dat Toontje helemaal zot is van Mercedes, aléé maaritisum gezond zot zo zei hij.
Dus vertrokken met een glimlach en de gedachte om Toontje het positieve nieuws zelf te gaan vertellen, dus ik over Zeeland naar huis gereden en aan een paar honderd mensen gevraagd waar Toontje woonde, niemand kon mij vertellen waar hij woonde, merkwaardig dacht ik bij mezelf, in Nederland weet men Toontje niet te wonen en 100 km verder in Belgie schaterd men van het lachen als ik over Toontje begin.Dus zonder een kopje koffie van Toontje ben ik met een ander Differentieel naar huis gereden morgen begin ik aan het schoonmaken en monteren.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
En foto,s bij v/d Velde heb ik niet gemaakt Toontje heeft er zoveel gemaakt en er moet natuurlijk wel iets te raden over blijven.
En men heeft mij verzekerd dat als Toontje weer eens een keer langs komt dan mag hij ieder motorblok en alle andere onderdelen fotograferen mits hij hij met de mobile home komt, want hij zal het in een dag niet gaan redden.
Tot horens en het kopje koffie houdt ik van je tegoed Toon.
Ad!!!